سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داورزن در خراسان رضوی با تولید 1600 تن فلفل قرمز رتبه نخست کشور را کسب کرد


حسین تاج آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه داورزن از نظر میزان سطح زیر کشت و تولید فلفل قرمز در کشور مقام اول را دارد افزود: به خاطر شرایط مساعد آب و هوایی و اقلیمی و مزارع مناسب، فلفل قرمز این منطقه با کیفیت بسیار مرغوب تولید می شود.
وی اظهار کرد: فلفل کاران این خطه هر سال از اوایل مرداد تا پایان آبان ماه شش تا هفت چین محصول فلفل برداشت می کنند که به طور میانگین حدود چهار تن فلفل قرمز خشک از هر هکتار برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن از کاهش تولید این محصول در سالجاری خبر داد و گفت: به دلیل واردات بی رویه و غیر کارشناسی این محصول که کاهش رغبت کشاورزان به کاشت فلفل را در پی داشته، سطح زیر کشت و تولید فلفل امسال در داورزن نسبت به سال زراعی گذشته 25 درصد کاهش یافته است.
وی به تندی، رنگ و کیفیت مطلوب فلفل داورزن اشاره کرد و افزود: این محصول در سال های گذشته به کشورهای همسایه، خاورمیانه و هندوستان صادر می شد که واردات آن سبب شد این محصول امسال به برخی کشورهای مزبور صادر نشود.
وی فلفل وارداتی را فاقد کیفیت مطلوب دانست و اظهار کرد: این نوع محصول با قیمت اندک به بازار عرضه می شود که باعث دلسردی و ضرر کشاورزان این منطقه شده به طوری که هنوز مقداری فلفل کوبیده از سال قبل در انبار کارگاههای فلفل کوبی این شهرستان موجود است.
تاج آبادی گفت: از هر پنج تا شش کیلو گرم فلفل تر یک کیلو گرم فلفل خشک به دست می آید که به کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی شهرستانها و استانهای مجاور ارسال می شود.
وی به اشتغالزایی این محصول در داورزن اشاره کرد و افزود: فلفل خشک داورزن در 40 کارگاه فعال فلفل کوبی روستای بیزه این شهرستان آسیاب می شود که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث درآمد زایی روستاییان و کشاورزان شده است.
وی نبود کارگاه بسته بندی در داورزن را از مشکلات در این زمینه دانست و اظهار کرد: پودر فلفل این شهرستان برای بسته بندی به شهرستانهای مجاور و استانهای تهران، اصفهان و شمال کشور ارسال می شود.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن نبود دستگاه خشک کن، عدم ثبات بازار این محصول و کمبود تسهیلات را بخش دیگری از مشکلات فلفل کاران شهرستان داورزن برشمرد.
هم اکنون چهار هزار و 750 بهره بردار این شهرستان در 50 هزار هکتار مزرعه به فعالیت های کشاورزی، باغداری، دامپروری و پرورش طیور اشتغال دارند.
فلفل، کنجد، گیاهان دارویی، محصولات جالیزی، ذرت، یونجه، پنبه، خاکشیر، گندم و جو از عمده محصولات شهرستان داورزن است.
مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
7499 / 6053/ 6075

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حسن حسین -شهر داورزن-خراسان رضوی,