سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار اولاند درباره شکست تاریخی اروپا در سایه بحران پناهندگان


هشدار اولاند درباره شکست تاریخی اروپا در سایه بحران پناهندگانتسنیم/ رئیس جمهور فرانسه بزرگترین مسئله اروپا را این دانست که به زمان طولانی برای تصمیم‌گیری در بحران‌ها نیاز دارد و درباره شکست تاریخی اروپا در سایه بحران پناهندگان هشدار داد.

"فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه در بخشی از گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به بحران بدهی ها و پناهندگان و لحن تند بسیاری اعضا با یکدیگر دوران طلایی اروپا تمام شده است گفت: آیا تا به حال یک دوران طلایی برای اروپا وجود داشته است؟ شما به تاریخچه سی سال اخیر بنگرید. اتحادیه ما بحران های پولی، اقتصادی و سیاسی را تجربه کرده است. علاوه بر این مجبور به رویارویی با چالش های بزرگی بوده است، من در این راستا بخصوص به گسترش اتحادیه اروپا فکر می کنم.

وی همچنین گفت: هجوم پناهندگان به تنش ها و اخراج ها انجامیده است. تروریسم مجددا ترس ها و مسائل فراوانی را ایجاد کرده است. علاوه بر این با 28 عضو در اتحادیه اروپا نسبت به شش یا 15 عضو تصمیم گیری دشوار تر شده است. واقعیت این است که اروپا تنها زمانی می تواند تکامل پیدا کند که فرانسه و آلمان با گام های برابر حرکت کنند.

شک و تردیدها نسبت به اتحادیه اروپا بسیار بالا است

اولاند در ادامه درباره شرایط اروپا و مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: شک به اروپا در این اتحادیه و نه تنها در انگلیس بسیار بالا است. رویای اروپایی دیگر برای نسل جوان قابل دسترس نیست. من آرزو می کنم که انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند همانگونه که این امر در علاقه اروپا و خود انگلیس نیز هست. البته تنها مردم انگلیس می توانند درباره آینده شان تصمیم بگیرند.

وی در بخش دیگری ازاین گفتگو درباره این تصور که موتور فرانسه-آلمان در اروپا به تته پته افتاده است گفت: خیر، ما نشان داده ایم که مانند پیشینیان خود به مسئولیت خود آگاه هستیم. همراه با هم با بحران مالی دست و پنجه نرم کرده ایم و درباره اتحادیه بانکی تصمیم گیری کرده ایم. ما همراه با هم چارچوبی برای بودجه اروپایی تا سال 2020 را تعیین کرده ایم. ما همراه با هم روی باقی ماندن یونان در منطقه یورو کار کرده ایم. و همچنین امروز در بحران پناهندگان خانم مرکل و من موضع برابری را اتخاذ کرده ایم که نهایتا توافق با ترکیه را میسر کرده است. این بحران ها حتی زمانی که ما دیدگاه های سیاسی مشترکی نداریم از نظر شخصی ما را به هم نزدیک تر کرده است.

علاوه بر این ما در چارچوب فرمت موسوم به نرماندی مشترکا در راستای پایان دادن به خصومت ها در اوکراین کار کرده ایم.

هشدار درباره شکست تاریخی اروپا در سایه بحران پناهندگان

رئیس جمهور فرانسه در بخش دیگری از این گفتگو بر لزوم کنترل های واقعی مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران پناهندگان تاکید کرده و همچنین گفت: پاسخ به این بحران تنها می تواند پاسخی اروپایی باشد. هر چیز دیگری پایان شنگن و بازگشت به مرزهای ملی و یک شکست تاریخی معنی می دهد. در همه جا نیروهای سیاسی وجود دارند که می خواهند شنگن را زیر سوال برده و با ترس ها و نگرانی ها بازی کنند. ما نباید شرایط مناسبی را برای این نیروها فراهم کنیم. البته من متاسفم که اتحادیه اروپا خیلی دیر وارد عمل شده است اما بالاخره موفق به یافتن پاسخی جهانی و مورد قبول همگان شده است.

وی در ادامه از توافق با ترکیه بر سر مسئله پناهندگان حمایت کرده و در عین حال گفت: ما هر گز از این مسئله انصراف نمی دهیم که درباره حقوق بشر، آزادی مطبوعات و حمایت از اقلیت ها صحبت کرده و به آن بپردازیم.

اولاند در ادامه تصریح کرد: دنیا باید بفهمد که ترور همه جا وجود دارد. منبع ترور همیشه همان بربریت اسلامی بوده و اسلام نیست. نتیجه گیری ما این است که اروپا نباید منتظر بماند که دیگران مسائل ما را حل کنند. اروپا باید قدرت دفاعی خود را تضمین کرده و مبارزات خود علیه تروریسم را بهتر از سابق سازماندهی کند.

وی همچنین بر لزوم عملیات های نظامی قدرتمندانه تر در خارج از اروپا برای مقابله با تروریسم تاکید کرده و گفت: برای اینکه ما خود را از تروریسم آزاد کنیم نباید به قدرت دیگری حتی زمانی که دوست ما باشد تکیه کنیم.

وی حملات تروریستی در کشورش را اول از همه یک شوک وحشتناک ارزیابی کرده و بر لزوم مبارزه با افراط گرایی وحفظ وحدت و انسجام اروپایی تاکید کرد.

بزرگترین مسئله در اروپا صرف زمان طولانی در تصمیم گیری ها است

اولاند همچنین گفت: این مسئله مهم است که به صورت گسترده تر و با ابزار بیشتری علیه تبعیض نژادی مبارزه کنیم. ما باید مسئولیتی را در قبال خطرات ناشی از افراط گرایی بر عهده بگیریم.

اولاند همچنین گفت: حدود 2 هزار فرانسوی به سوریه رفته اند و یا در آنجا مانده اند تا در درگیری ها شرکت کنند. حدود یک سوم آن ها دختران و پسران جوان و زیر سن قانونی هستند. پس هوشیاری کامل در برابر استخدام ها ، فریب ها و تلقین ها از طرف افراط گرایان نیاز است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو بزرگترین مسئله اروپارا این دانست که مدت طولانی برای تصمیم گیری در بحران ها نیاز دارد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
هشدار رئیس بانک مرکزی درباره بحران اقتصادی در اروپا