ابلاغ بخشنامه اعطای وام خرید خودرو /جزییات طرح اعطای وام برای خرید کالا و خودرو


مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت :شب گذشته دستورالعمل اعطای وام خودرو به سیستم بانکی ابلاغ شد و مردم از فردا می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

اصغر میر محمد صادقی مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح ارائه شده از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت گفت: این طرح در سه بخش ایجاد و عملیاتی خواهد شد که دربخش خودرو شب گذشته بخشنامه و دستورالعمل های آن به سیستم بانکی ابلاغ شده و مردم میتوانند از فردا به نمایندگی های خودرو مراجعه نمایندو درقبال این فروش اقساطی اسناد و چک و سفته دریافت میشود.

وی ادامه داد: خودرو سازان چک و سفته دریافتی را به بانکها ارائه میدهند و در قالب خرید دین این چک و سفته خریداری میشود و همین امر تامین مالی تولید کننده و تحریک تقاضا را درپی خواهد داشت.

میر محمد صادفی تصریح کرد: بخش دوم طرح ارائه شده مربوط به کالاهای واسطه ای است که طبق اعلام وزارت صنعت برخی از کالاهای واسطه ای با مشکل فروش مواجه شدند که دراین بخش خریداران کالا به تولید کنندگان مراجعه کرده و با پرداخت اسناد تجاری نسبت به خرید کالا اقدام میکنند و تولید کنندگان اسناد را به بانک ها ارائه کرده و درقالب خرید دین تامین مالی میشوند.

وی افزود: این طرح نیز یک نوع تحریک تقاضا است و هم با اجرای آن شاهد به فروش رفتن کالاها و تامین مالی تولید کنندگان هستیم.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به بخش سوم طرح ارائه شده گفت: بخش سوم این طرح تحریک عمومی تقاضا را در پی دارد و با اعطای کارت اعتباری برای خرید کالای ایرانی اجرا میشود و در فاز اول مستمری بگیران و بازنشستگان شرکت های دولتی و وزارت خانه ها میتوانند با دریافت این کارت اقدام به خرید کالای ایرانی نمایند.

وی ادامه داد:سازمان های مربوطه لیست افراد منتخب خود را به بانک ها ارائه میدهند و حداکثر 4 روز کاری کارت اعتباری در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

به گفته میر محمد صادقی با استفاده از این کارت اعتباری با هر پرداخت معادل ان اعتبار دراین کارت شارژ میشود و قابلیت استفاده مجدد را دارد و بعد از خرید با این کارت 12 درصد سود را به  همراه دارد.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی تحریک تقاضا را از طرح های خروج از رکود و رونق نسبی اعلام کردو گفت: با تامین مالی تولید کنندگان امیدواریم در بخش کالاهای واسطه ای و همچنین با استقبال از خرید کالاها شاهد رونق نسبی در تولید و تقاضا باشیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
جزئیات طرح اعطای وام 25 میلیونی خرید خودرو