فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آموزش اصول حفظ محیط زیست در چهارفصل نمایشگاه کتاب


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،نمایشگاه بین المللی کتاب کم کم به واپسین روزهای برپایی خود نزدیک می شود و با استقبال بیشتر مخاطبان و دوستدارانش سپری می کند.
این نمایشگاه بین المللی در بیست و نهمین دوره اش یک تفاوت آشکار با ادوار گذشته داشته و آن گرایش به محیط زیست بوده که از طریق گشایش غرفه ماهنامه چهارفصل به نمایش درآمده است.
این ماهنامه که رویکردی زیست محیطی و گردشگری دارد همنوا با نمایشگاه بین المللی کتاب به ایفای نقش خاص خود می پردازد.
مدیر مسئول این ماهنامه در خصوص چگونگی شکل گیری این غرفه به خبرنگار ایرنا گفت: محیط زیست کشورمان تحت تاثیر بی توجهی ها و بی مهری های گذشته در معرض مخاطرات و آسیب های شدیدی قرار گرفته که هر ایرانی را مکلف می کند در صیانت از آن تلاش کند. ابتکار و طرح ایجاد ایستگاه محیط زیست را در هنگامه نمایشگاه بین المللی کتاب ارائه دادیم که با حمایت و همراهی مجدانه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد عینیت یافت و برای اولین بار در طول قریب به سه دهه نمایشگاه کتاب، چنین غرفه ای ایجاد شد.
آرزو آقا محمدی اظهار داشت:احساس کردیم در چنین فرصت مغتنمی که همه اقشار جامعه حضوری گرم در نمایشگاه خواهند داشت، بهترین فرصت ایجاد می شود تا اهمیت محیط زیست را تاکید کنیم. باید با اشاره به حضور مقامات کشوری و همکاران رسانه ای و همینطور گروه های مردمی مختلف بگویم که به اذعان همگان این غرفه نقطه عطفی در نمایشگاه کتاب بود و احساسم بر این است در دوره های آتی با شکوه بیشتری دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های متنوعی که در قالب های هدفمند به شکل روزانه در نمایشگاه بین المللی کتاب اجرا می شود بیان داشت: بهتر دیدیم تا برای ایجاد رغبت در میان مخاطبان و بازدید کنندگان برای هر گروه سنی برنامه ای را در قالب محیط زیست داشته باشیم. معرفی کتاب های زیست محیطی و آگاهی افزایی از برنامه هایی بود که در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با استقبال مواجه شد.
وی اشتیاق عمومی را برای پاسداشت محیط زیست عالی توصیف کرد و گفت: خیلی از بازدید کنندگان برای همراهی در برنامه های محیط زیستی اعلام آمادگی کردند. ایده های مردمی به کار ما هم آمد و با شوق زیادی نشان دادند، ما را به ادامه کار دلگرم ساختند.
آقا محمدی در خاتمه گفت: حتی در کتاب آسمانی مان از لزوم محافظت از طبیعت گفته شده و باید برای نگهداری آن تلاش های مردمی که عاری از پیرایه است و هزینه مالی ندارد مضاعف شود. امروز کسی نمی تواند منکر نقش دولت ها در تخریب محیط زیست شود اما خوشبختانه دولت کنونی اهتمامی همه جانبه داشته تا نابسامانی ها را از بین ببرد. برگزاری این نمایشگاه پراستقبال و ایستگاه محیط زیست چهارفصل نشان داد که مردمان کشورمان خود را در قبال این مسئله مهم موظف می دانند و عاشقانه حمایت می کنند.
بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار فردا برای خواندن دیراست تا 15 اردیبهشت 95در مجموعه شهر آفتاب میزبان علاقه مندان ودوستداران کتاب خواهد بود.
فراهنگ 1085**1355**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش حفظ محیط زیست...