علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مردانی سهمیه سوم را گرفت/ برتری مقابل حریف آذربایجانی


به گزارش خبرنگار مهر ، تیم ملی تکواندو کشورمان که پیش از این در دو وزن ۵۸- کیلوگرم و ۸۰- کیلوگرم به ترتیب توسط فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخش سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ را کسب کرده بود ، در وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز توسط سجاد مردانی موفق به کسب سهمیه سوم شد. 

«وولکر وودزیچ» آلمانی با رنکینگ هفتم دور نخست به «جسورباکوزیوف» از ازبکستان نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. باخت این آلمانی باعث شد تا سجاد مردانی که هم اکنون رنکنیگ ششم را در اختیار دارد (بدون احتساب نتایج رقابتهای مکزیک) سهمیه حضور در المپیک را برای خود و تکواندو ایران کسب کند. 

اما سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم در اولین دیدار خود به مصاف «رادیک عیسی اف» آذربایجانی رفت و در پایان راند سه راند مبارزه نزدیک و دیدنی یک بر صفر حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. وی برای صعود به دیدار نهایی باید با «جسوربایکوزیوف» پیکار کند.

مردانی بعد از کسب اولین پیروزی و کسب سهمیه المپیک

در قسمت بالای جدول «یمیتری شوکین» نفر اول رنکنیگ جهانی دور نخست به «ام بار اندایه» از فرانسه با رنکینگ هشت در راند طلایی باخت و حذف شد. همچنین «آنتونی اوبامه» از گابن موفق شد «دونگ مین چا»ی کره ای را حذف کند.

باخت «شوکین» بزرگترین حادثه این وزن بود. حذف شوکین به «جسور» دیگر تکواندوکار ازبکستانی این وزن که در بازی نخست آلمان را شکست داده بود این شانس را داد  تا با کسب مدال طلا در این مسابقات به جایگاه نخست صعود کرده و جواز حضور در المپیک را از هموطن خود بگیرد.  

در این وزن هشت تکواندوکار برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند که با حذف نماینده آلمان و یکی از دو تکواندوکار ازبکستان ، شش نفر باقی مانده از جمله مردانی سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد. نماینده کشورمان می تواند با خیال آسوده به کار خود در این مسابقات ادامه داد و با رسیدن به مدال طلا تا مکان سوم رنکینگ بالا آمده و سید سه را در بازیهای المپیک از آن خود کند. 

در ادامه این مسابقات بهنام اسبقی در وزن ۶۸- کیلوگرم دور نخست باید با «دای هون لی» نفر دوم رنکینگ جهانی مبارزه کند. وی در صورت برتری در برابر رقیب سرسحت کره ای دور دوم با برنده مبارزه «جواد آچاب» بلژیکی و «بونیلا»ی اسپانیایی برود. 

تیم ملی تکواندو ایران در روز نخست این رقابتها توسط فرزان عاشورزاده یک مدال نقره و مسعود حجی زواره یک نشان برنز کسب کرده است.


ویدیو مرتبط :
سهمیه سوم المپیک و طلای مردانی