سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قانون یکسان‌سازی مالیات حقوق دائمی شد


قانون یکسان‌سازی مالیات حقوق دائمی شدمهر/ رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: قانون یکسان سازی مالیات حقوق بخش خصوصی و دولتی دائمی شد.

سید کامل تقوی نژاد با اشاره به اینکه نرخ مالیات بر حقوق بخش دولتی و غیردولتی (خصوصی) با هدف رفع تبعیض و اجرای عدالت مالیاتی یکسان شده است، گفت: یکسان‌سازی نرخ مالیات بر حقوق در بودجه سال‌های ۹۳ و ۹۴ صورت گرفت و در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم نیز لحاظ شده‌ است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: با تصویب و ابلاغ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم بحث یکسان‌سازی مالیات حقوق کارمندان دولتی و غیردولتی (خصوصی) به صورت دائمی از سال آینده لازم‌الاجرا خواهدبود.

تقوی نژاد ادامه داد: سقف معافیت مالیات بر حقوق در بودجه هر سال مشخص می‌شود و مازاد بر آن (معافیت سالیانه) تا هفت برابر مشمول مالیات سالانه به نرخ ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن به نرخ ۲۰ درصد است.

وی ادامه‌داد: پرداخت‌هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نیستند و با عنوان حق‌المشاوره، حق حضور در جلسات، حق‌التدریس، حق‌التحقیق و حق پژوهش، پرداخت می‌نمایند؛ این نوع پرداخت‌ها بدون کسر معافیت حقوق با نرخ ۱۰ درصد مشمول مالیات مقطوع می‌شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
بیناتر شدن چشم مالیات با قانون اصلاح قانون مالیات های م