سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری «تویوتا» بر روی تکنولوژی خودروهای خودکار بدون راننده


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.22 - 12:54

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری «تویوتا» بر روی تکنولوژی خودروهای خودکار بدون راننده

گجت نیوز/ این روز ها برخی از کمپانی های پیشرو در عرصه فناوری نظیر گوگل ، اپل ، تسلا و … در حال کار بر روی خودروهای بدون راننده خود هستند و به نظر می رسد که آینده صنعت خودرو با ماشین های هوشمند گره خورده است.نکته مهم این است که این تکنولوژی آن قدر حائز اهمیت است که بسیاری از شرکت های بزرگ جهان در حال سرمایه گذاری بر روی آن هستند.حالا کمپانی صاحب نام و خودرو ساز قدرتمند ژاپنی ، تویوتا ، هم برای عقب نماندن از این قافله اعلام کرده که قصد دارد مبلغ یک میلیارد دلار را صرف هزینه تحقیق بر روی تکنولوژی خودروهای خودکار بدون راننده کند.
در یک کنفرانس خبری رییس شرکت تویوتا، آقای “آکیو تویوتا” بیان کرد که نظرش درباره پروژه خودروهای بدون راننده تغییر کرده است در واقع بعد از بررسی برنامه المپیک۲۰۲۰ در توکیو وی بیان کرد که به این نتیجه رسیده است که چه قدر این فناوری برای افراد ناتوان و پیر مفید و کاربردی می باشد.
طبق گزارشات رسیده، شرکت تویوتا در حال تحقیقات گسترده ای درباره موضوعات مرتبط با ساخت خودروهای بدون راننده می باشد تا هرچه زودتر بتواند به هدفش که همان طراحی اتومبیل خودکار می باشد برسد.
همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، این پروژه به قدری مهم می باشد که اکثر شرکت های بزرگ وارد آن شده اند. البته شاید بتوان گفت که بیش تر برای در دست گرفتن بازار وارد این نوع تکنولوژی های جدید می شوند. چرا که شرکتی که برای اولین بار چنین خودرویی را تولید کند، در واقع به عنوان صدر نشین این نوع فناوری قرار خواهد گرفت.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
خودروهای بدون راننده و خودروهای چاپگر در نمایشگاه سوییس....