حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین در آلبانی تهدیدی برای این کشور است


یک پایگاه خبری آمریکایی هشدار داد: حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین در آلبانی تهدیدی برای این کشور است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )،نشریه هافینگتون پست در گزارشی نوشت: تلاش‌های آلبانی در راستای اصلاح و تقویت نهادهای سیاسی، امنیتی، قضایی و مدنی این کشور درصورت نادیده‌گرفتن و دست‌ کم‌ گرفتن تهدید ورود مجاهدین خلق از عراق به این کشور تضعیف خواهد شد.

این پایگاه اینترنتی ادامه داد : آلبانی مقصد انتقال اعضای سازمان تروریستی بدنام مجاهدین خلق است. این گروه مستقردرعراق در حال انتقال به آلبانی طبق توافقی است که این کشور با آمریکا در سال 2013 امضا کرد.

صدام حسین از دهه 1980 مجاهدین خلق را حمایت مالی می‌کرد و آموزش فعالیت‌های تروریستی برای تغییر رژیم در ایران می‌داد.

به‌نظر می‌رسد با وجود اینکه کشورهای غربی آشکارا از فعالیت‌های ضدایرانی این گروه بهره‌مند شده‌اند و خصوصاً در دوران مذاکرات هسته‌ای از آن به‌عنوان خاری در چشم ایران استفاده می‌کردند؛ ولی این گروه را آنقدر پلید می‌دانند که حتی مایل به پذیرفتن هیچ یک از آن‌ها به‌عنوان پناهنده نیستند.

به‌گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) ،هافینگتون پست با اشاره به تلاش‌های هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا برای اقناع آلبانی به پذیرش 200 تن از اعضای گروهک منافقین گفت: این انتقال انجام شد؛ ولی پس از اینکه رئیس‌جمهور رومانی در سال 2014 حاضر به پذیرش این افراد نشد، اکنون انتظار می‌رود آلبانی در سال جاری تا 3000 نفر از اعضای مجاهدین خلق را به کشور خود راه دهد.

این پایگاه آمریکایی دلیل جلب‌توجه اندک به این توافق در داخل آلبانی و رسانه‌های دنیا را انتقال این افراد در گروه‌های کوچک دانست.

هافینگتون پست افزود: رجوی خود تصمیم می‌گیرد که چه کسانی منتقل شوند. او تعدادی را جهت مراقبت و کنترل گروه‌های اعضای معمولی این سازمان می‌فرستد تا آن‌ها را کنترل و از جداشدنشان از سازمان جلوگیری کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حضور اعضای گروهک تروریستی در شبکه وهابی نور