لزوم جلوگیری از قاچاق کالا در مرز ایران و پاکستان


‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، خواهان سفر هیات‌های تجاری پاکستان به ایران شد و گفت: لازم است دو کشور از قاچاق کالا در آن سوی مرزهای خود جلوگیری کنند تا مبادله کالای با کیفیت تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، محسن احتشام، دیشب (27 آبان ماه) در دیدار سفیر پاکستان در ایران با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی، گفت: هرچند تجار و بازرگانان ایرانی با بازار 200 میلیون نفری پاکستان آشنا هستند، اما ظرفیت‌های این کشور به خوبی به طرف ایرانی معرفی نشده است.

وی به تولید کاشی، سرامیک، لاستیک، مواد معدنی، سیمان‌، چاپ و بسته بندی در استان اشاره ‌و اظهار کرد: کیفیت تولیدات خراسان جنوبی بالاست و قابل رقابت با تولید کشورهای دیگر در بازارهای منطقه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، ادامه داد: در پاکستان هم واحدهایی وجود دارد که قادر به تامین بخشی از نیازهای خراسان جنوبی است یا این استان می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز آنها را تامین کند.

احتشام با بیان مزیت‌های نسبی روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد: آمار حکایت از پایین بودن میزان صادرات و واردات دارد که این نقطه ضعف است و یک میلیارد و 200میلیون دلار با توجه به همسایگی دو کشور و مشترکات زیاد بسیار کم است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بیرجند خواهان همکاری‌های منطقه‌ای مشترک با پاکستان است‌، افزود: آشنایی تجار ‌خراسان جنوبی با ظرفیت‌های پاکستان یکی از راهکارهای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی پاکستان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند به توانمندی شرکت‌های استان برای معرفی و عرصه محصول در این نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی بیرجند آماده میزبانی از شرکت‌های پاکستانی در نمایشگاه‌های خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: پس از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار هم اکنون شاهد حضور هیات‌های تجاری متعددی از اتحادیه اروپا حتی 200 نفری در ایران هستیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
قاچاق بی حد و مرز کالا در قشم