سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولید نهال های دو منظوره با هدف افزایش پوشش گیاهی هدفگذاری شده است


بهزاد گلابیان روز شنبه در نشست با تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی در محل طرح جنگلانه در شهرستان مهدیشهر خطیرکوه گفت : هدف از برنامه های تولید نهال، کاشت و بهره برداری از گونه های دومنظوره با مشارکت مردم، افزایش سرانه پوشش گیاهی، افزایش درآمد روستائیان از طریق ایجاد اشتغال و مشارکت مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی کشور است.
وی از تولید بیش از 800 هزار اصله نهال غیرمثمر در نهالستان های استان سمنان خبر داد و افزود: مراقبت و نگهداری از 120هکتار پارک جنگلی، حفاظت از یکهزار و 133 هکتار از ذخیره گاه های جنگلی و تولید بیش از 800 هزار اصله نهال غیرمثمر در نهالستان های استان سمنان برنامه ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 15 گونه نهال فضای سبز و جنگلی به همت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تولید شده است.
گلابیان یادآور شد : در سال 94 با توجه به اهداف سازمان جنگل ها مبنی بر تولید نهال های مورد نیاز پروژه های جنگل کاری، تولید گونه های جنگلی و دومنظوره با توجه به شرایط اقلیمی شاهرود و سمنان در دستور کار نهالستان های استان سمنان قرار دارد.
وی ادامه داد : در سال 93 نیز گونه هایی مانند کاج تهران، زبان گنجشک، سرو خمره ای، اقاقیا، ابریشم مصری، سنجد، توت، زیتون تلخ و سایر گونه های فضای سبز در این نهالستان ها تولید شد.
رئیس اداره جنگل و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: گسترش برنامه تولید نهال بادام تلخ، به منظور جنگل کاری در مناطق نیمه خشک استان سمنان و تبریزی به منظور گسترش فعالیت های زراعت چوب نیز از جمله این اهداف است.
وی افزود: مشارکت جوامع محلی در تولید نهال از موارد مهم برنامه تولید نهال سال جاری است.
رئیس اداره جنگل و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: با توجه به جدید بودن سیاست های ابلاغی، مشکلاتی در اجرای طرح های مشارکتی با جوامع محلی وجود دارد که امیدواریم با سازمان دهی جوامع محلی و تقویت صندوق های مربوطه به تدریج این مشکلات برطرف شود.
از 9 میلیون و 700 هزار هکتار سرزمین استان سمنان 352 هزار هکتار را جنگل های پهن برگ خزری، جنگل های سوزنی برگ و جنگل های بیابانی و پارک های جنگلی شامل می شود.
سرانه جنگل در دنیا دو درصد هکتار در ایران حدود یک و هفت دهم و در ‏استان سمنان شش دهم هکتار است.
6103/6026

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تولید مدل جدید آلفا رومئو با هدف افزایش رشد کمپانی