ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قلعه‌نویی: امسال سال حساسی برای من است، می‌خواهم خیلی چیزها را ثابت کنم


به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، پیش از اینکه امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل استقلال صحبت‌های خود را آغاز کند، خبرنگاری به سرمربی تراکتورسازی گفت که در کنار این مربی خواهند بود. قلعه‌نویی در واکنش به این صحبت‌ها اظهار داشت: بار اولی که تبریز بودم کمیته مطبوعات را درست کردیم آن هم در بدترین شرایط بودیم. در آن مقطع این کمیته به تراکتورسازی کمک کرد. توصیه‌ای خوبی در این شرایط کردید، چون بازی‌های سنگینی داریم. ما باید از نظرات دوستان استفاده کنیم. خوشبختانه فضای مملکت طوری است که دوستان صاحب‌نظر هستند.

وی درباره بازی با استقلال عنوان کرد: طبیعتا بازی سختی داریم، چون باید به مصاف تیم صدرنشین برویم.

قلعه‌نویی گفت: خیلی خوشحالم که در تبریز به سر می‌برم و باید تاکید کنم که تراکتورسازی را با مطالعه انتخاب کردم. تیمی بسیار قوی با شاخصه‌های بسیار خوب که می‌تواند با همدلی به شرایط بهتری برسد. این همدلی شامل هواداران، مدیریت باشگاه، کادرفنی، بازیکنان و تمام ارکان تیم می‌شود و اگر بتوانیم همدل باشیم، آینده بسیار خوبی در انتظار تیممان است.

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: تراکتورسازی چند نقطه ضعف هم دارد و ما در نظر داریم برای بازی فردا در یکی دو پست جابه‌جایی داشته باشیم و یکی دو بازیکن را در پست‌های دیگری به میدان بفرستیم تا انشاءالله با ادامه این روند در نیم فصل بتوانیم تیم را تقویت کنیم.

قلعه‌نویی با اشاره به بازی تیمش مقابل استقلال تاکید کرد: بازی بسیار سختی در انتظارمان است اما برای من این بازی‌ها آسان‌تر است از این جهت که خود بازیکنان از انگیزه بالایی برای به میدان رفتن در این میادین برخوردار هستند. شاید در جدول در رده هشتم، نهم باشیم اما اختلافمان با صدر جدول زیاد نیست. در ادامه راه 50 امتیاز باقی مانده است که جبران 6-7 امتیاز فاصله نمی‌تواند خیلی سخت باشد ضمن اینکه تراکتورسازی در دو جبهه می‌جنگد و در جام حذفی توانسته تا مرحله خوبی پیش بیاید.

وی با تشکر از تونی اولیویرا عنوان کرد: تونی برای این تیم خیلی زحمت کشیده و اگر در آینده موفقیتی باشد متعلق به او است چرا که این مربی چند سال در تبریز بوده و زحمات زیادی برای تیم کشیده است. در خصوص استقلال هم باید بگویم این تیم شرایط خیلی خوبی دارد و در حال حاضر در صدر جدول قرار گرفته است. من از زمانی که تیم را در دست گرفتم در تمرینات سعی کردم روی مسائل روحی و روانی با بازیکنان کار کنیم و نوع تمرینات را نیز عوض کردیم تا انشاءالله از لحاظ تاکتیکی نیز به شرایط دلخواه‌مان برسیم. در بازی با استقلال با از کار انداختن خط میانی این تیم و قطع ارتباط خط هافبک با خط حمله آنها می‌توانیم به نتیجه برسیم.

سرمربی تراکتورسازی با اشاره به تعطیلات نیم‌فصل دوم اظهار داشت: نیم‌فصل فرصت خوبی است تا بتوانیم تیم را تقویت کنیم. باید از این تعطیلات استفاده کرده و برنامه‌هایمان را پیاده کنیم. در نظر داریم با عباسی مدیرعامل تراکتورسازی صحبت کرده تا به اردوی ترکیه برویم. ما در آسیا به اصطلاح در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم و هرچه زودتر باید از زمان تعطیلات نیم‌فصل استفاده کنیم. یقینا در نیم‌فصل دوم تراکتورسازی قدرتمندی خواهید دید چرا که هم من با بازیکنان آشنا می‌شوم و هم آنها با من. فکر می‌کنم در نیم فصل دوم به آرمان‌های تاکتیکی خودمان نزدیک می‌شویم.

قلعه‌نویی در مورد حضور هواداران تراکتورسازی برای دیدار فردا عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های تراکتورسازی حضور هواداران پرشور این تیم است. آنها سرمایه و پشتوانه فوتبال ایران و تراکتورسازی هستند چه زمان حضور فراز کمالوند، من و چه زمان تونی اولیویرا قوت قلبی برای تراکتورسازی بودند. بنابراین حضور آنها در دیدار فردا می‌تواند قوت قلب بیشتری به ما دهد.

وی ادامه داد: یکی از معیارهایم برای انتخاب تراکتورسازی، تماشاگران این تیم بود. روز گذشته جلسه خوبی با آنها برگزار کردیم و امیدوارم با بازی‌های خوب و زیبا بتوانیم هواداران را برای حضور در ورزشگاه مجاب کنیم.

سرمربی تراکتورسازی در مورد محروم و مصدومان تیمش برای دیدار فردا خاطرنشان کرد: شجاع خلیل‌زاده را در اختیار نداریم و تنها دغدغه ما سینا عشوری است. گروه پزشکی نهایت زحمت خود را کشیده و امشب با توجه به گزارش پزشکی تصمیم خود را در مورد ارنج خواهیم گرفت. اگر سینا آمادگی لازم را داشته باشد می‌تواند به تیم کمک کند.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه سرمای هوای تبریز چقدر می‌تواند فرصتی برای تراکتورسازی در دیدار مقابل حریفانش باشد، گفت: اولین کاری که کردم این بود که ساعت تمرین را در یکی دو روز گذشته با ساعت مسابقه تطبیق دادم. هر کسی برای خودش مسئولیتی دارد اما من هر جایی مسئولیت داشتم زمان تمرین را با زمان مسابقه یکی می‌کردم به غیر از تمرین امروز که باید بازیکنان زمان بیشتری برای استراحت پیدا می‌کردند سایر روزهای تمرین در ساعت مسابقه بود. برخی از بازیکنان تراکتورسازی، خوزستانی هستند و سرمای هوا همیشه نمی‌تواند فرصتی برای تطبیق‌پذیری آنها باشد.

سرمربی پیشین در رابطه با سطح لیگ برتر امسال گفت: سطح لیگ بالاست چرا که چند تیم در بالای جدول نزدیک به هم هستند. شاید تعطیلات باعث شده که حرکت تیم‌ها فراز و نشیب داشته باشد. اگر به جدول نگاه کنید برخی از تیم‌های میانه‌ جدولی می‌توانند با 2-3 برد به صدر جدول نزدیک شوند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه گفته می‌شود شناخت او از استقلال می‌تواند در این بازی به نفع تراکتورسازی باشد، گفت: همانطور که من از آنها شناخت دارم آنها نیز با تفکرات من آشنا هستند و این شناخت به نوعی دوطرفه است. برگ برنده تراکتورسازی در بازی فردا غیر از خدا و اهل بیت، هواداران و کیفیت فنی بالای تیمی ما است. تراکتورسازی تیمی بسیار خوب و پرمهره است و خوشبختانه ما از لحاظ مهره مشکلی در تیم نداریم و می‌توانیم ضعف‌های‌مان را با مهره‌هایی که در اختیار داریم برطرف کنیم. در حقیقت یکی از دلایلی که باعث شد من این تیم را انتخاب کنم مهره‌های خوبی است که تراکتورسازی در اختیار دارد. من سال گذشته دغدغه هافبک بازیساز را داشتم اما این فصل 2-3 بازیکن بازیساز در اختیارم است.

قلعه‌نویی در مورد اینکه گفته می‌شود او بازیکنان خارجی کنار گذاشته، یادآور شد: نه من نمی‌توانم بازیکنی را کنار بگذارم بلکه آنها را در اختیار باشگاه قرار می‌دهم. در این 2-3 روز فشار روی من و تیمم زیاد بوده است. در  تمرین روز گذشته بازیکنان لژیونر تمرین نکردند و وقتی علت را جویا شدم مشکلات مالی را مطرح کردند. آنها دور زمین دویدند و رفتند و یک جلسه اصلی تمرین را از دست دادند. در ادامه جلسه‌ای با مدیر برنامه‌های 3 بازیکن خارجی داشتیم و بعد از آن با عباسی مدیرعامل باشگاه نیز صحبت‌هایی کردیم. خارجی‌های ما به جمع بازیکنان برگشتند اما حمزه یونس صحبت‌هایی با باشگاه داشت که من در جریان آن نیستم و نمی‌دانم چرا به تمرینات برنگشت.

وی با تقدیر از مدیریت عباسی تاکید کرد: عباسی انسان بزرگی است و برای خدمت به تراکتورسازی آمده است. او چندان با ورزش غریبه نیست چرا که قبلا والیبالیست خوبی بوده است. ما در تیم باید همه به هم کمک کنیم تا بر مشکلات غلبه کنیم. هر موقع فشار روی مربی و مدیرعامل زیاد باشد باعث می‌شود نتایج تیم نیز آن طور که باید خوب نباشد. اگر اتحادمان را بیشتر کنیم در آینده می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم و خیلی از مشکلات با همدلی حل می‌شود. جا دارد غیر از عباسی از زنوزی (مالک باشگاه گسترش فولاد) و فراز کمالوند هم تشکر کرده و برای تیم گسترش فولاد آرزوی موفقیت کنم.

قلعه‌نویی در واکنش به این سؤال که آیا او قرار است در تراکتورسازی هم بیشتر روی ضربات ایستگاهی کار کند در حالی که این تیم با تونی فوتبال را روی زمین خیلی خوب بازی می‌کرد، خاطرنشان کرد: اگر دقت کرده باشید آن سالی که من در تراکتورسازی بودم این تیم یکی از تیم‌هایی بود که بهترین فوتبال را ارائه می‌داد و تعداد گل‌های زده‌مان نیز خیلی خوب بود. گل‌های ما فقط از روی ضربات ایستگاهی به ثمر نمی‌رسید بلکه تیمی موفق است که جدا از ضربات ایستگاهی روی تاکتیک تیمی، مسائل تکنیکی و سرعتی بازیکنان نیز موفق باشد و ما همه شرایط خوب را در تیم‌مان داشتیم.

وی افزود: مطمئن باشید از فردا آمار گلزنی تیم ما بالاتر خواهد رفت هر چند باید این را در نظر بگیرید یک مربی در انزلی، تبریز یا ورزشگاه آزادی تیمش را باید به شکل‌های مختلف تمرین دهد. تراکتورسازی در بازی‌های اخیرش در امر گلزنی ناموفق بوده و ما به دنبال این هستیم تا این مشکل را در نیم‌فصل با جذب بازیکن برطرف کنیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا تیمش می‌تواند با نفراتی که در اختیار دارد در دیدارهای باقی‌مانده در نیم‌فصل موفق باشد و تنها حریف آسان این تیم استقلال اهواز خواهد بود، گفت: اتفاقا بازی با استقلال اهواز هم برای ما سخت است. من از همان زمانی که تیم را در دست گرفتم با جابه‌جایی بازیکن دنبال برطرف کردن ضعف‌های تیمم بودم، اولین جابه‌جایی را در خط حمله خواهیم داشت، فصل پیش ادینیو گل‌های خیلی خوبی برای تیم به ثمر رساند اما در غیاب او خط حمله تراکتورسازی عملکرد خوبی نداشته است، ما در برنامه‌هایمان برای نیم فصل قصد داریم دو مهاجم هدف جذب کنیم البته در این پست مهرداد بایرامی را هم در اختیار داریم که او هم در فوتبال ایران اعتباری برای خود دارد. سعی خواهیم کرد با صحبت‌ با این بازیکن او را از نظر روحی و روانی و همچنین فنی به روزهای خوبش برگردانیم ضمن اینکه باید بگویم برای جذب یک مهاجم از روز گذشته اقدامات خود را آغاز کردیم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: در فوتبال نقش مهاجم خیلی مهم است و بعضی وقت‌ها یک تیم عملکرد ضعیفی در میدان دارد اما مهاجمش با زدن یک گل خلاقانه باعث می‌شود تیمش به 3 امتیاز برسد از این رو من تاکید دارم که در خط حمله باید تقویت شویم.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه آیا جذب ادینیو در دستور کار او قرار دارد یا نه، گفت:‌ اجازه بدهید اسم بازیکنی را نیاورم تا سایر تیم‌ها به دنبال آنها نروند. ادینیو در مس کرمان بازیکن من بوده و اگر به تراکتورسازی بازگشت می‌توانید از او سؤال کنید که آیا بازیکن من بوده است یا نه.

وی بار دیگر با اشاره به حضورش در تراکتورسازی گفت: امسال سال حساسی برای من است، جام‌هایی که من آورده‌ام را کنار بگذارید اما امسال برای من سال خاصی است. تلاش می‌کنم به خواسته‌هایم برسم اما در نهایت همه چیز دست خدا است. ما مامور به تکلیف هستیم و باید تلاشمان را بکنیم.

قلعه‌نویی افزود: به این تراکتورسازی خوشبینم و اگر این تیم را انتخاب کردم می‌خواهم خیلی چیزها را ثابت کنم. نمی‌توانم در مورد همکاران گذشته‌ام در تراکتورسازی صحبت کنم و هر کسی برای خودش مسئولیتی دارد. چه کسی فکر می‌کرد که مورینیو چنین شرایطی برایش پیش بیاید و با چلسی نتیجه نگیرد؟

سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: تراکتورسازی جایگاه بدی ندارد و شاید نسبت به بازیکنانی که دارد نتایج خوبی نگرفته است. در برنامه شب‌های فوتبالی برخی از بازی‌های تراکتورسازی را دیدم و باید بگویم این تیم در برخی از بازی‌ها که مانند بازی با ذوب‌آهن نتیجه 4 بر یک با نتیجه 4 بر 4 عوض کرد، بدشانسی آورد.

«باید از زحمات تونی تشکر کنیم» وی با بیان این جمله افزود: مورینیو با چلسی به مشکل خورد و این شرایط برای هر کسی به وجود می‌آید. تونی همه ابزار را در اختیار داشت ولی نتوانست نتیجه بگیرد. من بازی دیناموکیف و چلسی را از نزدیک می‌دیدم و تعجب می‌کردم که چرا چلسی با این بازیکنان در لیگ جزیره نتیجه نگرفته است.

قلعه‌نویی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های من نظم و انضباط در تیم است البته من باید به عنوان مسئول فنی تیم مشکلات را حل کنم. همه بازیکنان می‌دانند که قلعه‌نویی نظم و انضباط را فاکتور مهمی می‌داند. روز گذشته یک نفر حرف خوبی زد اینکه تراکتورسازی سه تکه است، یک تکه من، یک تکه بازیکنان سرباز و تکه سوم سایر بازیکنان تراکتورسازی هستند. بازیکنان سرباز مشکلات خودشان را دارند اما تلاش ما این است که آنها را از این مسائل دور کنیم. اگر هم در گذشته درگیری بوده باید حل شود. با بزرگان تیم صحبت کردیم که دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های خوب تراکتورسازی حضور چند بازیکنی است که سابقه کاپیتانی دارند، بختیار رحمانی، ایران‌پوریان، سینا عشوری و خالد شفیعی کاپیتان‌های تیم بوده‌اند. شاید شرایط سنی آنها پایین باشد ولی کاپیتانی را تجربه‌ کرده‌اند و می‌توانند اکنون به تیم کمک کنند. آنها از من شناخت دارند و من هم از آنها شناخت دارم. مسئله مهم نظم و انضباط است که باید سرلوحه کار ما باشد.

قلعه‌نویی گفت: روز گذشته بچه‌ها با صحبت‌هایشان به تیم کمک کردند و از شما (با اشاره به خبرنگاران) می‌خواهم که به تیم کمک کنید. شرایط در حال حاضر برای ما حساس است و نیاز به آرامش داریم.  با سعید عباسی مدیرعامل باشگاه صحبت کردم که بتوانیم از وجود پیشکسوتان و خبرنگاران استفاده کنیم و تراکتورسازی را به آرامش برسانیم.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه برخی از بازیکنان از مشکلات مالی ناراحت هستند، گفت: بازیکن اگر آرامش نداشته باشد تمرکزش به هم می‌خورد. باید پول باشد که مشکلات حل شود. بازیکنان صبر و حوصله به خرج داده و می‌دانند که عباسی و هیئت مدیره تلاش می‌کنند مشکلات حل شود. عباسی به من گفته قرارداد اسپانسری امضا شده و تنها یک مشکل وجود داشت که آن نیز حل شد. قرار است در تعطیلات پول به تیم تزریق شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
استقلال و امیر قلعه نویی بهترین تیم و بهترین مربی سال شدند