سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فروش 70 میلیون لیتر سهیمه سوخت توسط مرزنشینان سیستان و بلوچستان به كشورهای همسایه


دادخدا اعتصامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای فروش سوخت مرزنشینان سیستان و بلوچستان به افغانستان همكاری های خوبی با دولت این كشور وجود دارد ولی برای فروش قانونی به پاكستان باید رایزنی های بیشتری با دولت آن كشور انجام شود.
وی گفت: شركت پخش فرآورده های نفتی زاهدان سال قبل 146 میلیون لیتر سوخت فروخته كه 52 میلیون لیتر آن در بازارچه های مرزی استان به فروش رفته است.
وی ادامه داد: آخرین بررسی ها نشان می دهد كه پول فروش سوخت سهمیه 70 هزار نفر مرزنشین سیستان و بلوچستان توسط تعاونی مرزنشینان به حساب آنان واریز شده است.
وی تصریح كرد: تنها در شهرستان میرجاوه كه تعاونی مرزنشینان در آن وجود ندارد فروش سوخت انجام نشده و نیز با توجه به اینكه پایش افراد مرزنشین در منطقه سیستان كامل نشده هزینه فروش سوخت سهمیه تاكنون به حساب آنان واریز نشده است.
وی ادامه داد: مبلغ نقدی فروش سوخت مرزنشینان پس از پایش و بررسی مجدد افراد حاضر در شعاع 20 كیلومتری مرز در منطقه سیستان به حساب آنان واریز می شود.
مدیر شركت ملی پخش فرآورده‎ های نفتی منطقه زاهدان خاطرنشان كرد: هم اینك 20شركت تعاونی مرزنشینان سوخت را برای مردم استان می فروشند.
اعتصامی با اشاره به برخی موانع در مسیر فروش سوخت سهمیه مرزنشینان گفت: با توجه به اینكه سیاست و قیمت فروش سوخت از مركز اعلام می شود، قیمت سوخت برای مرزنشینان منصفانه نبوده و سبب استقبال كمتر كشور همسایه می شود.
پیگیری های سال گذشته از سوی استانداری و مدیران سیستان و بلوچستان سبب شده 105 میلیون لیتر سوخت (نفت گاز) در ماه به مرزنشینان ساكن تا شعاع 20 كیلومتر استان اختصاص یابد.
سیستان و بلوچستان دارای یك هزار و 300 كیلومتر مرز زمینی مشترك با دو كشور افغانستان و پاكستان و 360 كیلومتر مرز دریایی با كشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج فارس است.
7311/6081 /8005/ 6075

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فروش آزاد گاز در سیستان و بلوچستان داغ شد