سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استقبال بارزانی از حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه


به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز عربی»، مسعود بارزانی در ادامه گفت: همه مسایل اختلافی بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان باید از طریق گفت و گو و راه های سیاسی و دیپلماتیک حل شود.
بارزانی همچنین در خصوص ورود نیروهای ترکیه به اقلیم کردستان هم گفت: مقام های عراقی از ورود این نیروها مطلع بوده اند.
رییس اقلیم کردستان در ادامه افزود: براساس اطلاعاتی که من در اختیار دارم دولت عراق در خصوص ورود این نیروها به این منطقه با ترکیه هماهنگ بوده است و این نیروها برای آموزش دادن نیروهای داوطلبانه مردمی از اهالی موصل وارد این منطقه شده اند و اقلیم در این موضوع دخالتی نداشته است.
بارزانی در خصوص حملات موشکی روس ها به مواضع داعش در سوریه نیز گفت: حمله به مواضع گروهک تروریستی داعش در هرجا که باشد، اقلیم از آن استقبال می کند، اما موشک های روسیه که از فضای اقلیم می گذرند، سبب ایجاد اختلال در ناوگان هوایی کردستان عراق شده اند و در نتیجه منافع شهروندان کرد اقلیم را تحت الشعاع قرار داده اند.
بارزانی در خصوص مناطق آزاد شده در منطقه تحت نفوذ اقلیم هم گفت: همه مناطق آزاد شده در چارچوب ماده 140 قانون اساسی بخشی از اقلیم بوده و در این مورد اختلافی با دولت مرکزی وجود ندارد.
رییس اقلیم کردستان عراق افزود: تروریست های داعش این مناطق را اشغال کرده بودند که نیروهای پیشمرگه آن را آزاد کردند.
بارزانی همچنین گفت: آمادگی دارم تا در سفر روز چهارشنبه خود به ترکیه، بین این کشور و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیز میانجی گری کنم.
«فرانک والتر اشتان مایر» وزیر امورخارجه آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: برلین از پیشمرگه های کرد علیه گروهک تروریستی داعش و با همه تجهیزات حمایت خواهد کرد.
وی افزود: ما همچنین با استقرار نیروهای آلمانی یا اروپایی در منطقه مخالفیم و گفت که اروپا قصد ندارد که نیروهای زمینی به کردستان عراق اعزام کند.
ارتش ترکیه روز جمعه یک هزار و 200 نیروی نظامی خود را به همراه 15 تانک و چندین زره پوش در عمق خاک عراق در بعشیقه از توابع استان موصل مستقر کرده است و دولت عراق نیز 48 ساعت به آنکارا مهلت داده نیروهایش را از منطقه خارج کند.
خاورم**9363**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه