کتاب‌هایی از فلسفه و داستان در بازار کتاب


کتاب‌های «گفت‌وگوی حامد زارع با رضا داوری‌اردکانی»، «نباید گفته شود» و «پادشاهی پیر در تبعید» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کتاب «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ: گفت‌وگوی حامد زارع با رضا داوری‌اردکانی» در حوزه فلسفه، داستان ایرانی «نباید گفته شود» و داستان خارجی «پادشاهی پیر در تبعید» در بازار کتاب عرضه شده است.

***

کتاب «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ: گفت‌وگوی حامد زارع با رضا داوری‌اردکانی»، در 272 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 16000 تومان منتشر شده است.

این کتاب با فصل‌های «طرحی از زندگی فکری»، «اندیشه در ایران»، «علم در ایران»، «منورالفکری ایرانی»، «تفکر فلسفی» و «حاشیه‌های زیست فرهنگی» همراه است.

در بخشی از پیش‌گفتار می‌خوانیم: «در این دفتر بعضی از مطالب درباره فلسفه، فرهنگ، علوم انسانی و روشنفکری که در پاسخ به پرسش‌های دوست گرامی، آقای حامد زارع، گفته‌ام گرد آمده است. این مطالب شاید صورت موجز و مختصر مقالات و رساله‌هایی باشد که در باب روشنفکری و علوم انسانی نوشته‌ام. قبل از انقلاب در دهه‌های پنجاه و شصت صرفا نظر و رأی انتقادی‌ام درباره روشنفکری و علوم انسانی را اظهار می‌کردم، اکنون هم از اصول آن نظرها عدول نکرده‌ام، اما می‌بینید که بیش از استادات علوم انسانی و اجتماعی از این علوم دفاع می‌کنم و این امر طبیعی است زیرا بحث در باب علم و مبادی آن و نقادی وضع علوم کار فلسفه است. مع‌هذا، شاید لازم باشد، توضیح بدهم که چرا از علوم انسانی و اجتماعی دفاع می‌کنم. مرحوم علامه سید محمد محیط طباطبایی که رحمت خدا بر او باد اواخر عمر از ایران دفاع می‌کرد. به ایشان عرض کردم شما هم یک عمر از اسلام دفاع کرده‌اید چه شده است که امروز از ایران دفاع می‌کنید آن بزرگوار پاسخ داد: امروز اسلام دیگر به دفاع من نیاز ندارد اما نمی‌خواهم ایران مظلوم باشد، پس از ایران دفاع می‌کنم.»

***

داستان «نباید گفته شود» به قلم پروین مختاری، در 264 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 12000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانید: «تهران یک چیز خیلی خوب دارد که آدم‌ها در آن گم می‌شوند و یک چیز خیلی بد که آدم‌ها در آن خودشان را گم می‌کنند. شاید همیشه این‌طور باشد، جاهای کوچک آدم‌ها را بزرگ می‌کند و جاهای بزرگ آدم‌ها را کوچک. از این بزرگی و کوچکی حالم بهم می‌خورد.»

***

کتاب «پادشاهی پیر در تبعید» نوشته آرنو گایگر و ترجمه شیرین قُرَشی، در 159 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 8000 تومان به بازار عرضه شده است.

پشت جلد کتاب آمده است: «داستان پدری است که حافظه‌اش به تدریج تحلیل می‌رود و قوه تشخیص موقعیتش در زمان حال رو به زوال است. آرنو گایگر با عشق و بدون تظاهر سعی می‌کند پدرش را از نو بشناسد، با او به گشت‌وگذار می‌رود، به طبیعتی که هر دو کودکی‌شان را در آن سپری کرده‌اند و به جملات خاص او که طنین شاعرانه‌ای دارند گوش فرا می‌دهد. کتابی روشن، زنده و اغلب خنده‌آور درباره انسانی که هنوز به راستی زیستن دارد.»

کتاب‌های یاد شده توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پویش کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب دخیل عشق