سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۱۶ مورد از مهم ترین اتفاقات کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت


۱۶ مورد از مهم ترین اتفاقات کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت

شب گذشته مایکروسافت، بیلد را برگزار کرد؛ همایشی که در نطق اصلی آن، این شرکت از آینده خود در سال پیش رویش می گوید و چند روز بعدی را به تعلیم توسعه دهندگان برگزیده اش می پردازد.

دیشب شرکت ساکن ردموند نطق اصلی بیلد را برگزار کرد و از برنامه هایش برای سال ۲۰۱۶ گفت. در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهم ترین اتفاقات و اخباری که در همین نطق اصلی اعلام شدند.

ویندوز ۱۰ اکنون ۲۷۰ میلیون کاربر دارد

windows-10-users

همه چیز با اعداد و ارقام آغاز شد و مدیران مایکروسافت گفتند که ویندوز 10 در حال حاضر روی 270 میلیون کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. زمان عرضه آخرین نسل از سیستم عامل مایکروسافت به تابستان سال پیش باز می گردد.

مایکروسافت از آن زمان تاکنون بروزرسانی های متعددی نیز برای سیستم عامل خود ارائه کرده و در ادامه نیز شاهد رفع ایراد و باگهای موجود در ویندوز 10 خواهیم بود، چرا که هنوز میلیون ها دستگاه باقی مانده اند که به مرور این نسخه را دریافت کرده و لازم است سازنده بهترین تجربه کاربری ممکن را برای آنها آماده کرده باشد.

اما با وجود تمام باگها و مشکلاتی که در ابتدای عرضه هر محصول تازه وجود دارد، سرعت رشد و گسترش استفاده از ویندوز 10 آنقدر زیاد بوده که سریع ترین در بین تمام نسخه های موجود به حساب می آید.

آپدیت Redstone برای ویندوز ۱۰ تابستان از راه می رسد

satya-nadella-build-2016

آپدیت بزرگ بعدی برای ویندوز در تابستان امسال از راه خواهد رسید. این مدیر ارشد مایکروسافت همچنین طعنه ای دوستانه هم به اپل زد و اظهار نمود که ویندوز 10 از همه استقبال می کند و اینکه کاربران جدید پی سی تازه ای خریده باشند یا جدیدترین نسخه از مک را در اختیار داشته باشند تفاوتی در این مساله ایجاد نمی کند.

Windows Ink ظاهرا قرار است که در «راس و مرکز» جدیدترین نسخه به روز رسانی شده از ویندوز قرار داشته باشد و آنطور که برایان راپر مدیر اجرای دموی مایکروسافت می گوید، برای آن ارائه خواهد شد تا کاربران را «در ایده پردازی و تعاون» یاری دهد.

در این آپدیت یک فضای کاری تازه به نام Ink در نظر گرفته شده که در برگیرنده پرکاربردترین اپلیکیشن ها و همچنین نکات و دیگر اپ های پیشنهادی است.

از طرفی کورتانا و بینگ نیز به تکنولوژی تشخیص دست خط مایکروسافت مجهز شده اند، بنابراین وقتی مطلبی را برای «فردا» می نویسید کورتانا آن تاریخ را در تقویم شما تشخیص داده و بینگ نیز وظیفه می یابد تا برای خودکار کردن امور به دنبال موقعیت های مد نظر شما بگردد.

Windows Ink، تمرکز اصلی مایکروسافت در Redstone

windows-ink

نتایج تحقیقات مایکروسافت نشان می دهد که 72 درصد از مردم حداقل روزی یک ساعت از کاغذ و قلم برای انجام کارهایشان استفاده می کنند. با توجه به این موضوع، مایکروسافت تصمیم گرفته تا محیط ویندوز 10 را بیشتر از گذشته برای استفاده از قلم و استایلوس بهینه سازی نماید.

در همین راستا، تغییرات ریز و درشتی در نحوه تعامل قلم و اپلیکیشن های آفیس در ویندوز 10 صورت خواهد گرفت. به عنوان مثال، از این پس در صورت هاشور زدن یک خط نوشته در Word، اپلیکیشن به صورت خودکار خط کجی که رسم می کنید را به طور کاملا صاف و منظم روی نوشته ترسیم خواهد کرد.

مضاف بر این، مایکروسافت Sticky Note های ویندوز را هم بروزرسانی می کند تا به طور خودکار مکان ها و زمان هایی که یادداشت کرده اید را شناسایی کرده تا بعدا از این اطلاعات بتوانید برای ساخت یادآور بهره بگیرید.

مایکروسافت در مورد افزایش پشتیبانی از استایلوس در اپلیکیشن های ویندوز 10 بسیار خوش بین است، به همین خاطر برای توسعه دهندگان شرایطی فراهم کرده تا «به سرعت و سادگی» قادر به افزودن پشتیبانی از Ink در اپلیکیشن هایشان باشند.

به گفته مایکروسافت تنها «دو خط» کدنویسی برای توسعه دهندگان کافیست تا پشتیبانی از خط کش دیجیتال را به اپلیکیشن خود بیفزایند. قرار است که انتشار بعضی از این کدها از همین امروز آغاز گردد.

پشتیبانی از فرمان های Bash به ویندوز می آید

Bash

مایکروسافت رسماً اعلام کرد که Shell محبوب Bash در سیستم عامل لینوکس به ویندوز می آید.

Shell به عنوان یک زبان مترجم خط فرمان یا Command Line است که دستورات شما به سیستم عامل را به زبان آن ترجمه می کند. سیستم عامل لینوکس از انوع Shell پشتیبانی می کند، اما Bourne Again Shell یا BASH یکی از جدیدترین، بروزترین و پیشرفته ترین Shell های موجود است که به صورت پیشفرض در اکثر توزیع های لینوکس وجود دارد.

البته تا قبل از این هم با ابزارهای Cygwin و MYSYS می شد Bash را در ویندوز اجرا کرد، اما از این پس قرار است این خط فرمان به جزوئی از هسته سیستم عامل تبدیل شود.

مایکروسافت با افتخار اعلام می دارد که قرار نیست این Shell به صورت پورت شده و یا از طریق ماشین مجازی اجرا شود، بلکه کدهای آن به صورت محلی در خود ویندوز در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت و ساخت نوعی قلم با قابلیت استفاده روی دستگاه های مختلف

Surface-Pen-858x376

برایان راپر یکی از مدیران مایکروسافت، در جریان کنفرانس بیلد 2016 علاوه بر پلتفرم Windows Ink از توسعه یک قلم توسط این شرکت خبر داد که با همکاری Wacom کلید خورده است و کاربران قادر خواهند بود آن را روی دستگاه های مختلفی به کار ببرند.

این بدان معناست که می شود این قلم را همراه با دستگاه های مختلفی نظیر سرفس مایکروسافت، میت پد هوآوی و تبلت های سری Envy Note اچ پی استفاده نمود.

با در نظر داشتن خبر معرفی پلتفرم Windows Ink، افزوده شدن بر قابلیت های قلم دستگاه های تولیدی مایکروسافت امری کاملا معقول به نظر می آید و چه چیز بهتر است ساخت یک قلم فراگیر.

Desktop App Converter؛ ابزاری برای تبدیل اپ های Win32 و Net. به نرم افزارهای مدرن Windows-Desktop-App-Converter-768x432

مایکروسافت از ابزاری به نام Desktop App Converter پرده برداشت که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از آن نرم افزارهای مبتنی بر Win32 و Net. را به نسخه دسکتاپ یا همان مدرن تبدیل نمایند، خصوصیتی که موجب می شود این نرم افزارها نیز مثل دیگر نمونه های موسوم به یونیورسال، از امکان نمایش نوتیفیکیشن و اطلاعات به شکل کاشی زنده در محیط ویندوز برخوردار باشند.

با وجود چنین قابلیتی، توسعه دهندگان و مشتریان تجاری می توانند به سادگی اپلیکیشن های قدیمی خود را به نرم افزارهای مدرن تبدیل کرده و آنها را روی فروشگاه نرم افزاری ویندوز در اختیار گستره بیشتری از کاربران قرار دهند.

کورتانا و حضور در اپلیکیشن های سوم شخص

Cortana_icon

دستیار دیجیتالی مایکروسافت اکنون قادر است پیام های دریافت شده روی تلفن اندرویدی کاربر را با استفاده از کامپیوترهای ویندوزی پاسخ دهد و از دیگر ویژگی های جدید کورتانا نیز می توان به عملکردهای هوشمند این دستیار دیجیتالی اشاره کرد، مثل تشخیص مبالغ خرج شده توسط کاربر، بر اساس رسیدهای دریافتی در ایمیل وی.

توسعه دهندگان اکنون می توانند اپلیکیشن های خود را با کورتانا یکپارچه سازی نمایند تا امکان استفاده از این دستیار دیجیتالی و عملکردهای خودکارش در آنها وجود داشته باشد.

سازنده ضمناً کورتانا را با اسکایپ نیز یکپارچه ساخته و همین موضوع موجب می شود امکان بهره گیری از دستیار دیجیتالی مایکروسافت در محیط چت و تعامل با bot های سوم شخص اینترنتی وجود داشته باشد، قابلیتی که نشان می دهد شرکت ساکن ردموند تصمیم گرفته کورتانا را به یکی از بازیگران مهم در دنیای ربات های اینترنتی تبدیل نماید.

در آپدیت سالانه ویندوز، کورتانا بهبودهای قابل توجهی را دریافت خواهد کرد

hero_carousel_2in1_mini_start_CortanaMarket_1x

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2016 خود اعلام کرد که آپدیت سالانه ویندوز 10 را تابستان امسال و به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران این سیستم عامل قرار خواهد داد. این آپدیت در برگیرنده امکانات جدیدی است که خصوصا قرار است به کورتانا اضافه گردند.

مایکروسافت کورتانا کالکشن را از طریق استور ویند


ویدیو مرتبط :
خلاصه ی نکات مهم کنفرانس بیلد مایکروسافت