«جرج میلر» به عنوان بهترین کارگردان از سوی انجمن منتقدان آنلاین انتخاب شد


«جرج میلر» به عنوان بهترین کارگردان از سوی انجمن منتقدان آنلاین انتخاب شد

مهر/ جرج میلر برای ساخت «مد مکس» به عنوان بهترین کارگردان از سوی انجمن منتقدان آنلاین انتخاب شد.
به نقل از اسکرین دیلی، انجمن منتقدان آنلاین با انتخاب جرج میلر، فیلمش را نیز به عنوان بهترین فیلم برگزیدند.
دیشب (یکشنبه) این انجمن با کنار گذاشتن «کانون توجه»، «مریخی»، «بازگشته»، «اتاق»، «بروکلین» ، «کارول»، «سیکاریو» و «درون بیرون»، فیلم «مدمکس: جاده خشم» را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد.
فیلم «آدمکش» از سینمای هنگ کنگ نیز با پشت سر گذاشتن «پسر شائول» از مجارستان، «شب خوش مامی» از اتریش، «موستانگ» از فرانسه و «ققنوس» از آلمان، به عنوان بهترین فیلم سال خارجی انتخاب شد.
جایزه بهترین مستند نیز به «نگاه سکوت» رسید و برای نخسیتن بار مستند «ایمی» از دریافت جایزه باز ماند. دیگر نامزدهای این بخش شامل «بهترین دشمنان»، «کارتل لند» و «روشن شدن: ساینتولوژی و زندان باور» بودند. جرج میلر به عنوان بهترین کارگردان نیز رقبایی چون تاد هینس کارگردان «کارول»، تام مک کارتی کارگردان «کانون توجه»، ریدلی اسکات کارگردان «مریخی» و دنیس ویلنوو کارگردان «سیکاریو» را پشت سر گذاشت. مایکل فاسبندر برای بازی در «استیو جابز» عنوان بهترین بازیگر مرد را گرفت و مت دیمون، لئوناردو دی کایریو، مایکل بی جوردن و این مک کلن را پشت سر گذاشت.
کیت بلانشت نیز برای بازی در «کارول» عنوان بهترین بازیگر زن را به دست آورد و بری لارسون، شارلوت رمپلینگ، سایرس رونان، و شارلیز ترون را پشت سر گذاشت. جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد به اسکار ایزاک برای «اکس ماشینا» رسید و بنسیو دل تورو، مارک روفالو، مارک رویلانس و سیلوستر استالونه را شکست داد. رونی مارا نیز برای بازی در «کارول» بهترین بازیگر زن مکمل شد و سینتیا نیکسون، کریستین استوارت، آلیسیا ویکاندر و کیت وینسلت را پشت سر گذاشت. جاش سینگر و تام مک کارتی برای فیلمنامه «کانون توجه» به عنوان نویسندگان بهترین فیلمنامه انتخاب شدند و فیلمنامه نویسان فیلم‌های «اکس ماشینا»، «درون بیرون»، «عشق آمریکا» و «سیکاریو» را پشت سر گذاشتند. جایزه بهترین فیملنامه اقتباسی نیز به فیلیس ناگی برای «کارول» رسید و فیلمنامه‌های اقتباسی «بروکلین»، «مریخی»، «اتاق» و «استیو جابز» دست خالی ماندند.
در بخش بهترین تدوین مارگارت سیکسل برای «مد مکس» انتخاب شد و در بخش بهترین فیلمبرداری نیز جان سیل برای همین فیلم جایزه برد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
اختتامیه جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران