سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشاور وزیر کشور: ردصلاحیت گسترده زنان برای انتخابات مجلس بسیار نگران‌کننده است


مشاور وزیر کشور: ردصلاحیت گسترده زنان برای انتخابات مجلس بسیار نگران‌کننده استایسنا/ مشاور امور بانوان وزیر کشور گفت: رد صلاحیت گسترده زنان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار نگران‌کننده است؛ چرا که به ویژه در شهرها و استان‌های کوچک، رد صلاحیت زنان همراه با هزینه‌های اجتماعی است.

فهیمه فرهمندپور با بیان این مطلب افزود: زمانی که بر اساس بند 1 ماده 28 قانون انتخابات (عدم التزام عملی به اسلام) کاندیدای زنی رد می‌شود، او باید هزینه‌های زیادی را از نظر اجتماعی در محل زندگی خود بپردازد.

وی اضافه کرد: زمانی که زنان گمان کنند که کاندیدا شدن در مجلس شورای اسلامی با احتمال بالایی از رد صلاحیت همراه است، از خیر این اقدام می‌گذرند و چنین وضعیتی، یکی از موثرترین مکانیسم‌های کاهش انگیزه زنان برای کاندیداتوری انتخابات مجلس است.

فرهمندپور در پایان هشدار داد: در این شرایط مشارکت زنان در انتخابات محدودتر می‌شود و ممکن است وضعیت به گونه‌ای پیش برود که در دوره‌های بعدی، شاهد همین حضور حداقلی زنان در مجلس شورای اسلامی هم نباشیم و این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
استدلال نگران کننده ی مشاور فرهنگی دولت!!