استمرار خدمت 16 هزار نیروی پیش‌دبستانی


چندی پیش در پی اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی نسبت به وضعیت استخدامی‌شان، مجلس قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن به آموزش و پرورش اجازه داد شد تا نیروهای پیش‌ دبستانی با رشته‌های تحصیلی مرتبط و متناسب با نیاز آموزش‌وپرورش به عنوان حق‌التدریس جذب شوند.

اما این قانون نیز مورد اعتراض گروهی از مربیان پیش‌دبستانی با رشته‌های غیرمرتبط و نیروهای حق‌التدریس شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح این قانون استفساریه‌ای تهیه کردند که دست آموزش و پرورش را برای بکارگیری نیروهای حق التدریس بازتر می‌کرد، اما شورای نگهبان آن را رد و اعلام کرد که این استفساریه ، قانونگذاری جدید است.

سید محمد بطحائی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به برخی نگرانی‌های مربیان پیش دبستانی درباره ادامه خدمتشان، اظهار کرد: استفساریه‌ای که در شورای نگهبان رد شد شامل مصوبه قبلی مجلس نمی‌شود.

وی ادامه داد: به عبارتی امکان بکارگیری نیروهای پیش دبستانی و خریدخدمات که واجد شرایط هستند بر اساس قانون مصوب مجلس کماکان وجود دارد و قانون اجازه داده است بر اساس اعلام نیاز و شرایط افراد به صورت حق‌التدریس استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی برای نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی که قبلا بکارگیری شدند وجود ندارد، اظهار کرد: استفساریه نمایندگان مجلس به نوعی راه بکارگیری مربیان پیش دبستانی و شرکتی‌ها را باز می‌کرد که فعلا مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و برای اعلام نظر نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است.

بطحائی افزود: نمی‌دانیم چه تصمیمی گرفته خواهد شد اما درباره استمرار خدمت نیروهایی که بکار گرفتیم مشکلی وجود ندارد. از مجموع 28 هزار نفر نیروهای پیش دبستانی، خرید خدمات و شرکت‌ها که بر اساس قانون مجلس برای جذب اعلام آمادگی کرده بودند نزدیک به 16 هزار نفر بر اساس قانون مجلس امروز به صورت حق التدریس با ما همکاری می‌کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
5 هزار دوربین امنیتی و 100 هزار نیروی حراستی در مکه