سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



آب بخورید تا پوست‌تان پیر نشود


سلامت نیوز:یک متخصص پوست گفت: نازک‌ و شل شدن، خشک و زرد شدن پوست و ایجاد ضایعات زرد‌رنگ، نازکی مو و سفیدی آن از نشانه‌های پیری پوست و مو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر درویش دماوندی در سی‌وسومین نشست از سلسله همایش‌های ارتقای سلامت با عنوان «زندگی سالم» درباره جوان‌سازی پوست با بیان اینکه پیری پوست، عوامل مختلف داخلی و خارجی دارد، اظهار کرد: گاهی سلول‌ها از داخل شروع به پیر شدن می‌کنند و گاهی عوامل بیرونی مانند اشعه‌ها و عوامل هورمونی، باعث پیری پوست می‌شوند.

دماوندی تصریح کرد: تغذیه و مصرف مقدار کافی آب، میوه‌جات و سبزیجات و کم‌تر مصرف‌کردن فست‌فودها و غذاهای چرب و پرکالری، نحوه زندگی، خواب کافی و بدون استرس می‌توانند در جلوگیری از پیری پوست تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی عادت‌های فردی مانند مصرف دخانیات را یکی از عوامل چروک‌شدن پوست دانست و گفت: همچنین افرادی که میمیک صورت زیادی دارند و بیش‌تر از عضلات صورت استفاده می‌کنند، بیشتر دچار چروک پوست می‌شوند.

این متخصص پوست درباره بوتاکس نیز گفت: بوتاکس یک نوع سم است که با ورود به عضله بدن، آن قسمت را فلج کرده و در نتیجه چروک‌هایی که در اثر حرکت عضله ایجاد می‌شوند، از بین می‌برد.

وی روش تزریق ژل را یکی از راه‌های درمان چین و چروک دانست و تصریح کرد: برای این نوع تزریق، حتما باید از ژل‌های موقت و نیم‌موقت استفاده شود و این نوع تزریق، بیشتر در خط خنده و گونه‌گذاری کاربرد دارد که ماندگاری آن موقت و بین شش‌ ماه‌ و‌ نیم تا یک سال است.


ویدیو مرتبط :
‫آب را بجوشانید و بخورید/ املاح موجود در آب موجب سکته می شود‬‎