سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دو میلیون و 600 هزارخانوار روستایی عشایر زیرپوشش بیمه اجتماعی نیستند


محمدرضارستمی پنجشنبه شب در گفت و گو باخبرنگاران افزود: شش میلیون خانوار روستایی و عشایری در ایران مشمول قرار گرفتن زیرپوشش بیمه اجتماعی هستند که تاکنون یک میلیون و350هزار خانوار از خدمات پوشش بیمه اجتماعی این صندوق بهره مند شده اند.
وی بیان کرد: دو میلیون و 50هزار خانوار دیگر زیر پوشش سایر بیمه ها قرار دارند.
معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری بیان کرد: در حال حاضر سه خدمت بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت به جامعه زیرپوشش ارائه می شود.
وی ابراز کرد: بیمه بیکاری، غرامت و بارداری از جمله خدماتی است که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به خدمات بیمه روستایی و عشایر افزوده شود.
رستمی اجباری نبودن بیمه اجتماعی روستایی و عشایر را مهمترین چالش برای فراگیر شدن این بیمه دانست.
وی با بیان این که برای قرار گرفتن زیرپوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری پنج درصد هزینه از سوی بیمه شده و 10 درصد از سوی دولت است افزود: این طرح با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها اجرا می شود.
رستمی با یادآوری دوردستی و پراکندگی برخی از روستاها و مناطق عشایری گفت: اطلاع رسانی به جامعه هدف برای استفاده از این فرصت از سوی رسانه های ارتباط جمعی ضروری است.
8143/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عشایر کشور صاحب بیمه تامین اجتماعی می شوند