علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



قطار شهری مشهد به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد متصل شد


به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز شنبه با حضور رییس جمهور برای نخستین بار در کشور خط یک قطار شهری مشهد به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد این شهر متصل شد.

حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در این مراسم دستور حرکت قطار شهری مشهد را در پایانه فرودگاه شهید هاشمی نژاد با توسل به نام امام هشتم صادر کرد و به همراه هیئت همراه سوار بر این قطار نسبت به طی مسیر اقدام کرد.

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در مراسم افتتاحیه اتصال خط یک قطار شهری مشهد به فرودگاه شهید هاشمی نژاد با حضور رییس جمهور اظهار کرد: این فاز به طول ۴.۵ کیلومتر با دو ایستگاه و اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان به سرانجام رسیده است.

شهردار مشهد اضافه کرد: سالانه بالغ بر ۱۰ میلیون مسافر در فرودگاه مشهد تردد دارد که با افتتاح فاز توسعه‌ خط یک قطارشهری مشهد در گام اول ۵ میلیون نفر توسط قطارشهری جابه‌جا خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر خط یک قطارشهری مشهد با احتساب فاز توسعه‌ای آن از دو راهی شهرستان طرقبه- شاندیز تا فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد ۲۴ کیلومتر طول و ۲۴ ایستگاه دارد.

سید صولت مرتضوی بیان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال بالغ بر ۲۷۰ پروژه شهری با اعتبار هزار میلیارد تومان در بخش‌های فنی و عمران، خدمات و محیط زیست شهری، معماری و شهرسازی و فرهنگی و اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد افزود: براساس این مطالعات برای شهر مشهد ۴ خط ریلی و یک خط منوریل برنامه‌ریزی و برای افق این طرح جابه‌جایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر پیش‌بینی شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر خط یک قطارشهری مشهد با احتساب فاز توسعه‌ای آن از دوراهی شهرستان طرقبه- شاندیز تا فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد ۲۴ کیلومتر طول و ۲۴ ایستگاه دارد.

مرتضوی افزود: روزانه بالغ بر ۱۲۰ هزار مسافر توسط خط یک قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: فاز توسعه‌ای این خط بالغ بر ۱۴ هزار متر فضای ایستگاهی دارد که یک ایستگاه آن در محل بوستان بانوان ریحانه و ایستگاه دیگر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

 


ویدیو مرتبط :
بلیط لحظه آخری - فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد