سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صدای شیعیان «پاراچنار» در پاکستان شنیده نمی‌شود


«حاجی عون علی» فعال سیاسی و اجتماعی و عضو جرگه بزرگان شیعه پاراچنار در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم با اشاره به حادثه تروریستی اخیر علیه شیعیان و موقعیت این منطقه اظهارداشت که «کرم ایجنسی» یکی از هفت مناطق قبایلی پاکستان است که به طور مستقیم از طرف دولت فدرال این کشور اداره می‌شود و این منطقه که بیشتر آن را شیعیان تشکیل می‌دهد با سه ولایت افغانستان نیز هم مرز است.

وی افزود: کرم ایجنسی به مرکزیت شهر «پاراچنار» از لحاظ استراتژیک بسیار با اهمیت است و با ولایت‌های «خوست»، «پکتیا» و «ننگرهار» در شرق افغانستان نیز مرز مشترک دارد.

حاجی عون علی ادامه داد: منطقه پاراچنار بیش از یک دهه است که از جهات مختلف در محاصره اقوام مختلف و هم مرز با افغانستان قرار دارد اما مردم شیعه این منطقه اجازه ورود جریان‌های افراطی و اطلاعاتی و گروه‌های تروریستی به این منطقه را نداده است.

فعال سیاسی پاکستان تاکید کرد که این امر به اثبات می‌رساند که مردم شیعه پاراچنار به پاکستان وفادار و میهن دوست هستند.

این در حالی است که در مناطق مرزی مختلف پاکستان با افغانستان مانند «وزیرستان شمالی»، «مهمند ایجنسی»، «خیبرایجنسی» و سایر مناطق، میدان‌ بازی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف هستند اما در منطقه پاراچنار که شیعه نشین است، تاکنون چنین نفوذی ایجاد نشده است.

عضو جرگه بزرگان شیعه پاراچنار با توجه به حضور گروه تروریستی داعش در پاکستان بویژه در کرم ایجنسی و سایر مناطق متصل به این منطقه نیز گفت: دو قوم «طوری» و «بنگش» شیعه که در پاراچنار زندگی می‌کنند چندین بار صدای خود را در رابطه با حضور گروه تروریستی داعش در کرم ایجنسی و سایر مناطق مربوط به این منطقه بلند کرده است اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وی تاکید کرد که متاسفانه صدای مردم مظلوم پاراچنار هیچوقت در پاکستان شنیده نشده است.

حاجی عون علی خاطرنشان کرد که مقامات دولتی و نظامی پاکستان تنها روز واقعه حملات تروریستی را محکوم می‌کنند و دیگر همه چیز فراموش می‌شود.

این در حالی است که مقامات دولتی و امنیتی پاکستان در عملیات علیه گروه‌های تروریستی از جمله داعش در این کشور جدیت ندارند.

فعال سیاسی و اجتماعی پاکستان با اشاره به حمله تروریستی اخیر در پاراچنار نیز گفت: در حالی که مقامات امنیتی و دولتی پاکستان منطقه مرزی شیعه نشین پاراچنار را از چهار طرف مسدود اعلام می‌کنند و می‌گویند که هیچ تروریستی نمی‌تواند وارد این منطقه شود پس چرا ششمین حمله تروریستی علیه شیعیان بی‌گناه پاراچنار رخ داده است؟

ششمین حمله تروریستی که روزهای گذشته در بازار پر جمعیت شیعیان در پاراچنار رخ داد، دستکم 25 شهید و بیش از 70 زخمی را برجا گذاشت.

وی افزود: نیروهای امنیتی پاکستان در جاده‌های منتهی به پاراچنار ایستگاه‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند و مردم روستاها برای ورود به شهر پاراچنار ساعت‌ها در صف می‌ایستند و افراد مسن و بیمار نیز از این بازرسی‌ها معاف نیستند.

فعال سیاسی پاراچنار اظهار داشت: باوجود این همه اقدامات امنیتی این چندمین انجار تروریستی در شهر پارچنار است. حال باید پرسید که چه کسی مسئول این حملات تروریستی در پاراچنار است؟

در حالی که داوطلبان شیعی حافظ امنیت در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر امنیت منطقه را به عهده می‌گیرند و تاکنون هیچ اتفاقی ناخوشایندی در طول این دو ماه که هزاران نفر جمعیت وارد شهر می‌شوند به وجود نیامده است..

حاجی عون علی در ادامه در مورد با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی در کرم ایجنسی و احتمال عضویت آن‌ها در داعش نیز اظهارداشت که مردم روستای سنی نشین «بوشهره» که در وسط پاراچنار واقع است تمایل زیادی به گروه‌های افراطی مانند داعش دارند.

«مقبل» یکی از مناطق دیگر گروه‌های افراطی در کرم ایجنسی نیز در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان واقع است و مردم این روستا شناسنامه هر دو کشور را دارند.

وی ادامه داد: «میرزمان» ساکن روستای بوشهره، دبیر مرکزی گروه تروریستی لشکر جهنگوی در کرم ایجنسی است که فعالیت زیادی در رابطه با افراط‌گرایی در این منطقه دارد.

فعال سیاسی و اجتماعی پاکستان خاطرنشان کرد که «حافظ فضل سعید» تروریست معروف و ساکن کرم ایجنسی که در گام نخست در شبکه حقانی و پس از آن نیز عضو تحریک طالبان بود، اکنون فرمانده داعش در این منطقه انتخاب شده است.

وی اذعان کرد: حافظ فضل سعید همچنین برای عربستان نیز جنگجویانی فراهم می‌کند که در کشورهای مختلف از جمله پاکستان و افغانستان فعالیت دارند.

حاجی عون علی ادامه داد: علاوه بر این، «عمر خان علیشیرزی» سفیر سابق پاکستان در عربستان نیز از کرم ایجنسی است که چندی پیش به مقامات ریاض اطمینان داده بود که جنگجویان مورد نیاز ریاض از مردم قبایلی را برای این کشور استخدام خواهد کرد.

عضو جرگه بزرگان پاراچنار گفت: مقامات امنیتی از چنین عناصری در پاراچنار آگاه هستند اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

حاجی عون علی فعال سیاسی و اجتماعی پاکستان با اظهار تاسف گفت: مردم شیعه پاراچنار چندی پیش اطلاعیه چند صفحه‌ای در مورد حضور داعش در کرم ایجنسی و سایر مناطق متصل به این منطقه را به نهادهای دولتی و امنیتی پاکستان ارسال کردند اما اسلام‌آباد تاکنون هیچ واکنشی در این خصوص نشان نداده است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
شیعیان پاراچنار