منیژه حکمت: جشنواره فیلم فجر بررسی یک سال کاری سینمای ایران است


منیژه حکمت: جشنواره فیلم فجر بررسی یک سال کاری سینمای ایران استایرنا/ تهیه کننده فیلم شهر موش ها2 گفت: جشنواره فیلم فجر گردهم آیی اهالی سینما و بررسی یک سال کاری سینمای ایران است.
منی‍ژه حکمت تهیه کننده فیلم «خماری» که با این فیلم در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در مورد اهمیت برگزاری جشنواره در جذب مخاطب سینما اظهار داشت: جشنواره در جذب مخاطب در آینده تاثیر کمی دارد، اما از یک جهت مهم است و آن بخشی است که مطبوعات به یاری سینما می آیند.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: مطبوعات همزمان با برگزاری جشنواره اسم فیلم ها را به گوش خواننده ها می رسانند. فیلم همکاران را مرور می کنیم و بعد از یک سال همدیگر را می بینم و در واقع بررسی یک سال کاری سینما است.
حکمت درباره تهیه کنندگی یک کارگردان جوان و فیلم اولی یادآور شد: هر سال با یک کارگردان فیلم اولی کار کرده ام و پارسال هم فیلم شکاف را به کارگردانی کیارش اسدی زاده داشته ایم. هدفم این است که هر سال جوانی وارد عرصه سینما ایران شده و با سینمای حرفه ای آشنا شود.
وی افزود: با این وصف فیلمنامه خوب فرهاد توحیدی و افراد حرفه ای در این فیلم از جمله آقای خرقه پوش و ملکان و توحیدی کمک خوبی به فیلم خماری بوده است. ضمن اینکه محتوای فیلم در مورد یکی از دغدغه های اجتماعی ما یعنی اعتیاد است.
به گزارش ایرنا، داریوش غذبانی، فیلمسازی اهل بوشهر و فارغ التحصیل دانشگاه سینما و تئاتر سوره اصفهان است. او تا کنون ۱۵ فیلم کوتاه ساخته است که از جمله آن ها می توان به امید، وصال، تنفس مصنوعی، آن شب و ... اشاره کرد.
منیژه حکمت که از سال 1374 فعالیت در عرصه سینمای ایران را آغاز کرده است، در کارگردانی و تهیه کنندگی نام آشناست که فیلم هایی همچون ورود آقایان ممنوع، شهر موش ها 2، پوپک و مش ماشالا را تهیه کرده و فیلم های لالایی، زندان زنان و سه زن را ساخته است.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
جشنواره فجر-نماز خانه سینمای عصر جدید تهران