سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معارضین مورد حمایت ریاض، مذاکرات ژنو را به یک «مضحکه» تبدیل کرده‌اند/این گروه‌ها وظیفه‌ای جز مختل کردن مذاکرات ندارند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آلمانی «دویچه ویرشافتس ناخریختن» روز شنبه با انتشار گزارشی، به انتقاد از کارشکنی‌های هیئت معارضین سوری در مذاکرات صلح پرداخته است.

این روزنامه نوشته است گروهی که ماه گذشته در ریاض شکل گرفت، به جای آنکه موجب تسهیل گفت‌وگوها شود، با خودداری از گفت‌وگو با دولت سوریه، روند مذاکرات را با مانع مواجه کرده و عملا فرآیند صلح را به یک «مضحکه» تبدیل کرده است. 

به نوشته ناریختن، ائتلاف موسوم به «کمیته عالی مذاکرات» که در ماه دسامبر در عربستان شکل گرفت، در حالی از سوی رسانه‌ها به عنوان «مهم‌ترین ائتلاف معارضین» نام گرفته که در بین اعضای آن نام گروه‌های افراط‌گرا نیز به چشم می‌خورد. 

این روزنامه نوشته است که ائتلاف تحت حمایت عربستان، به جای کمک به روند گفت‌وگوهای صلح، که از روز شنبه در ژنو سوئیس آغاز شده، این فرآیند را بی‌ثبات کرده است. 

ناریختن نوشته است: «گویا وظیفه اصلی این گروه، مختل کردن کنفرانس صلحی است که با میانجیگری سازمان ملل شکل گرفته است.»

مذاکرات صلح سوریه که قرار بود از روز جمعه به صورت مستقیم بین معارضین و دولت برگزار شود، ابتدا با عدم حضور معارضین در ژنو یک روز به تعویق افتاد و پس از آن هم به دلیل خودداری آن‌ها از گفت‌وگو با دولت، به حالت مذاکره با واسطه درآمد و استفا دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه مجبور شده است که به صورت مجزا با هیئت‌های معارضین و دولت دیدار کند.

ناریختن با بیان اینکه مذاکرات ژنو بدون حضور گروه‌های اصلی معارضه، که از سوی عربستان کنار گذاشته شده‌اند، در جریان است، نوشته است: «در واقع، نمایندگان عربستان سعودی با مشاهده موفقیت عملیات نظامی روسیه (در سوریه) به دنبال ایجاد آشوب در مذاکرات هستند.»

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/G5VYR7


ویدیو مرتبط :
حمایت وشادی مردم پلدختر پس از موفقیت ایران در مذاکرات ژنو