سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حملات تروریستی حلب و دمشق نتیجه تهدیدات معارضان مورد حمایت ریاض


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بشار جعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و رئیس هئیت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو تاکید کرد که دو گروه تروریستی جیش الإسلام و احرار شام در پس تشدید اوضاع امنیتی در روزهای اخیر در حلب و دمشق قرار دارند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در پایان دیدارش با «استفان دی‌میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد که تشدید اوضاع امنیتی در حلب و دمشق که نمود آن حملات تروریستی اخیر گروه‌های مسلح علیه شهر حلب و منطقه زینبیه در ریف دمشق است، مهمترین موضوع مورد بحث در این دیدار بوده است.

جعفری این حملات را ترجمه تهدیدات هیئت معارضان سوری مورد حمایت عربستان سعودی پیش از ترک ژنو دانست و افزود: هدف تمام این حملات به بن بست کشاندن مذاکرات سوری – سوری و فراهم کردن زمینه دخالت خارجی و ایادی عربستان سعودی در سوریه است.

به همین دلیل به اعتقاد جعفری عجیب نیست، اگر شاهد حملاتی تروریستی از سوی گروه تروریستی احرار شام که به وابستگی‌ به سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه معروف است و همچنین جیش الاسلام که دست پرورده سرویس‌های اطلاعاتی عربستان است، باشیم.

جعفری توضیح داد: پیام معارضان ریاض پیش از ترک ژنو آشکار بود، «نقض آتش‌بس» و از سرگیری حملات نظامی علیه ارتش سوریه و بمباران شهرها و نقاط مسکونی و این پیام ناآشنایی نیست، چون اعضای این هیئت را تروریست‌های تمام عیار و بی‌همتا تشکیل می‌دهند.

به همین دلیل نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عامل تشدید حملات تروریستی در این کشور را پیشینه‌های سیاسی و دستورات و ابزارهای خارجی دانست و ادامه داد: تعدیلات قانونی خود را در قالب سندی پیشنهادی به دی‌میستورا ارائه دادیم.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
اعلام حمایت شبکه‌های وهابی از گروه تروریستی داعش و حملات تروریستی اخیر در تهران