سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گسترش همکاریها میان تهران -توکیو در حوزه آب و فاضلاب / زلزله فصل جدیدی برای توسعه روابط


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حمیدرضا جانباز در پایان گردهمایی پروژه ملی ظرفیت سازی مدیران بهره برداری آب و فاضلاب با بهره گیری از فناوری های کشور ژاپن، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال های گذشته ارتباط با شرکت های ژاپنی با محوریت ظرفیت سازی نیروی انسانی آغاز و دوره های آموزشی بسیار خوبی برگزار شد.
وی افزود : بازدید از تاسیسات این کشور در بخش آب و فاضلاب، مدیریت انرژی، کاهش آب بدون درآمد و مقاوم سازی تاسیسات آب شرب در برابر زلزله و استفاده از فناوری های این عرصه، از جمله برنامه های انجام شده از سوی کارشناسان ایرانی در این کشور بود.
جانباز اضافه کرد : براساس توافق انجام شده با مرکز خاورمیانه ای ژاپن، قرار است اسفندماه امسال جلسه مشترکی با بخش خصوصی این کشور در تهران صورت گیرد تا ارتباط مستقیم و مشترکی با شرکت های ایرانی برقرار شود.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ظرفیت بالای نیروی انسانی و تعداد زیاد متخصصان در بخش آب و نیروهای دانشگاهی دارد و زمینه لازم برای شرکت های ژاپنی فراهم است تا با تولید و ایجاد شرکت های مشترک، بازارهای منطقه ای را هدف قرار داده و به تسخیر درآورند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: ژاپنی ها اقدامت بسیار خوبی در زمینه نمک زدایی و شیرین سازی آب و ایجاد شبکه های هوشمند آب و فاضلاب انجام داده اند و ایران هم از این فناوری ها می تواند استفاده کند.
به گفته وی ، طی هشت سال گذشته به دلیل تحریم ها امکان حضور مستقیم شرکت های ژاپنی در ایران وجود نداشت و این زمینه هم اینک فراهم شده و یکی از مباحث اساسی نشست اسفندماه، تعریف پروژه ها، ایجاد مشارکت ها و امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ایران است.
این مقام مسئول تصریح کرد، تمامی هدف شرکت آبفا بهره گیری از توان، تخصص و تکنولوژی بالای شرکت های ژاپنی در خصوص نمک زدایی و شیرین سازی آب، ایجاد شبکه های هوشمند و انتقال فناوری به ایران در زمینه تصفیه خانه های آب و فاضلاب است.
وی گفت : ژاپن از تکنولوژی و توانمندی بالایی در بخش آب و فاضلاب برخوردار است و آنها می توانند در بخش هایی از این پروژه مزبور با همکاری بخش خصوصی ایران سرمایه گذاری نمایند.
پیش از اعمال تحریم های گسترده علیه ایران در سال ٢٠١٢، ژاپن از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود.
دولت ژاپن اعلام کرده است پس از توافق هسته ای در بازار ایران فعال می شود و مایل به مشارکت در طرحهای نفتی، صنعتی و زیرساختی جمهوری اسلامی است و آخرین اطلاعات دریافتی نشان می دهد در چهار ماه نخست امسال میزان صادرات ایران به ژاپن ١١١ میلیون و ٣٩٧ هزار دلار بوده و در این مدت ایران ٢٠٣ میلیون دلار کالا از ژاپن وارد کرد .
اقتصام (3) 3065 ** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آب و فاضلاب استان تهران