سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جذب 60 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل درهرمزگان


علیرضا فولادی یكشنبه درمصاحبه با خبرنگارایرنا افزود: سهمیه اختصاصی برای اجرای این طرح درهرمزگان 200 میلیارد ریال بود كه هم اكنون حدود120 میلیارد ریال آن جذب شده كه احتمال می رود به خاطر بودجه سال 95 باشد كه هنوز تصویب نشده است.
وی بیان داشت: 12هزار نفر از افراد جذب شده بازمانده از تحصیل در حوزه ابتدایی و مابقی در حوزه متوسطه اول و دوم هستند كه بیشتر در مناطق شرق استان می باشند.
معاون پژوهشی آموزش وپرورش هرمزگان اظهاركرد: مناطق بشاگرد ، جاسك ، لیردف ، میناب ، هشتبندی ، جغین رودان ، كوشا احمدی وشهاب قشم بیشترین آمار بازمانده از تحصیل را تشكیل می دهند.
فولادی خاطرنشان كرد: هم اكنون در این راستا چندین كارگاه آموزشی و جلسه برگزار شده و با مدیران و رئیسان آموزش و پرورش مناطق قرار داد بسته ایم.
وی گفت:استان های سیستان و بلوچستان ، آذربایجانی غربی ، هرمزگان و همچنین جنوب كرمان در اولویت اجرای اطرح جذب بازماندگان از تحصیل قرار دارند .
معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان نیز پیش از این در نشست هم اندیشی معاونان آموزشی ، كارشناسان آموزش ابتدایی و گروه های آموزشی حوزه مركزی استان گفت: اولویت و هدف اصلی در دوره ابتدایی ، حذف بی سوادی و جذب كودكان بازمانده از تحصیل است.
مرتضی عباس نسب افزود: اهتمام جدی به حذف بی سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل در راستای اهداف كلان سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است كه همه ظرفیت ها و امكانات باید در خدمت این راهبرد باشد.
وی از كیفیت بخشی به فرایند آموزش و نیروی انسانی به عنوان یكی دیگر از راهبردهای مهم وزارت آموزش و پرورش نام برد.
وزیرآموزش وپرورش نیز اواخر فروردین ماه امسال در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اعلام كرده بود كه استان های سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی وهرمزگان درشاخص آموزشی كشورجزمحروم ترین استان ها هستند.
7195/6048 /1484

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
140 هزار بازمانده از تحصیل به دلیل انصراف از تحصیل!