سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فست فودها از عوامل اصلی چاقی در کودکان/ سن مناسب غذا خوردن در نوزادان


زینب امیرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، اظهارداشت: در تحقیق‌های علمی سن شش ماهگی بهترین سن برای آغاز غذا خوردن کودک اعلام شده است ولی با این وجود برخی اعتقاد دارند که می‌توان از چهار ماهگی تغذیه کودک را با مواد ساده‌ای مانند آب میوه، فرنی و حریر بادام آغاز کرد.

وی شش ماهگی را مناسب‌ترین سن غذا خوردن در نوزادان برشمرد و افزود: البته می‌توان کودک را از 4 تا 5 ماهگی کم کم با مواد غذایی آشنا کرد تا با آغاز غذا خوردن در شش ماهگی کودک دچار حساسیت‌ها، مقاومت‌ها، تحمل‌ نداشتن در برابر مواد غذایی نشود.

فوق تخصص اطفال و کودکان درباره دلایل افزایش چاقی در میان ایرانی‌ها به ویژه کودکان گفت: آنچه این روز‌ها باعث گسترش چاقی در جامعه شده بی‌تحرکی و استفاده از حجم زیاد و بی‌کیفیت غذا به ویژه فست فود‌ها است که این موضوع باعث اختلال در سوخت‌ و ساز می‌شود به شکلی که حجم غذای معمولی نیز منجر به چاقی می‌شود.    

امیرمقدم بیان داشت: اضافه وزن و چاقی، یکی از مشکلات در حال گسترش در سراسر دنیاست. اضافه وزن و چاقی در دوره کودکی بسیار مهم است زیرا یکی از عوامل خطر، افزایش مشکل مهم اجتماعی یعنی ابتلا به چاقی و بیماری‌های مزمن در بزرگسالی است. رشد روز افزون شیوع اضافه وزن و چاقی در کودکان، به طور عمده زاییده محیط چاق کننده مدرن امروزی است.

فوق تخصص اطفال و کودکان  یکی از مهمترین یافته‌های مطالعات در خصوص بازی‌های رایانه‌ای و عادات تغذیه افراد به ویژه کودکان را نوع مواد خوراکی کودکان هنگام بازی دانست و افزود: مطالعات میدانی محققین نشان داده‌اند که در زمان بازی با رایانه و یا تماشای تلویزیون به مدت دو ساعت یا بیشتر، مصرف میان وعده‌های شور و چرب به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. چنین مواد غذایی، عوارض مختلف کوتاه مدت و دراز مدت بر سلامت جسمی دارند که از جمله آنها می‌توان به ابتلاء به آسم و افزایش چربی خون یا افزایش فشارخون اشاره کرد.

وی در پایان با بیان اینکه بی‌تحرکی نیز عامل اصلی چاقی در ایران است، تاکید کرد: اگر کسی تحرک کافی داشته باشد و فعالیت‌های ورزشی انجام دهد. سوخت و ساز در بدن بیشتر می‌شود به صورتی که مقدار غذای معمولی برای وی کافی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فست فودها