سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تبعیض در ارتش استرالیا/ نظامی مسلمان برچسب خطر امنیتی خورد


به گزارش ایرنا، استرالیا به 'آنتونی جان' (نام غیرواقعی) نظامی مسلمان این کشور اعلام کرد به دلیل مذهب خود دیگر نمی تواند ارتقای شغلی داشته باشد.
تارنمای 'ای.بی.سی' استرالیا روز جمعه به نقل از این نظامی، نوشت که به دلیل اسلام آوردن از گروه جلسات مشاورتی اخراج شده و اگر بخواهد دستورات اسلامی را به طور مناسب اجرا کند، باید به دنبال شغل دیگری باشد.
وی به عنوان هدایتگر هواپیمای بدون سرنشین در سال 2011 و به مدت حدود هشت ماه در افغانستان مشغول فعالیت های امنیت نظامی بوده است.
وکیل این نظامی مسلمان استرالیا که هم اکنون از طرف 'آنتونی جان' درخواست پرداخت غرامت از سوی ارتش این کشور را دارد، گفت که وی یکی از متخصصین تجیهزات نظامی بسیار پیشرفته ای است که در ارتش استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد.
وکیل وی، گفت که این نظامی شاهد بیرحمی های زیادی و کشته شدن مردم به طور منظم بوده است.
وی سپتامبر سال 2001 وارد ارتش استرالیا شد و هشت ماه بعد با یک اندونزیایی مسلمان ازدواج کرد و دین اسلام را پذیرفت.
'ای.بی.سی' نوشت: این نظامی مسلمان اکنون به عنوان عضوی از نیروهای دفاعی استرالیا خدمت می کند و به این دلیل که ممکن است هدف افرادی با دیدگاه های افراطی قرار گیرد، از ذکر نامش خودداری کرد.
'آنتونی جان' اعلام کرد برخی از افراد که وی با آنها کار می کنند دارای نگرانی مشابهی هستند.
این نظامی استرالیایی، گفت که در طول 13 سال گذشته همواره از طرف برخی مقامات ارشد خود مورد تبعیض قرار گرفته است. برای نمونه در سال 2008 پیش از این که به بخش نظارت بیپوندد، یک عضو ارشد مقابل سربازان او را تحقیر کرده است.
وی همچنین گفت تبعیضات اعمال شده اجازه انجام عبادت در ماه رمضان را به وی نمی داده و این شرایط حتی خانواده اش را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که همسرش اکنون با نوشتن نامه ای به فرمانده ارتش استرالیا از وی خواسته در این مورد اقدامی انجام دهد.
فرمانده ارتش استرالیا تاکنون پاسخی به این نامه نداده است.
در حال حاضر 102 نظامی مسلمان از 57 هزار نیروی دائم دفاعی استرالیا مسلمان هستند.
نیروی دریایی استرالیا به تازگی برای افسران زن یک لباس ویژه ارائه کرده، غذای حلال در اختیار آنها قرار داده و یک روحانی مسلمان را نیز منصوب کرده است.
آساق**241**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مارکر های شبیه سازی شده نظامی شرکت RAP 4 برای سازمان های نظامی و امنیتی