عجز اسرائیل در مقابل توان موشکی حزب الله/ آمادگی واشینگتن برای پر کردن شکاف های امنیتی رژیم اشغالگر


خبرهای رسیده از تل آویو نشان می دهد این اعتراف به ناتوانی گرچه به صورت غیر مستقیم ، ایجاب می کند در صورت  بروز مقابله و آغاز پرتاب موشکها به سوی اسرائیل، سامانه دفاعی آمریکا نیز وارد عمل شود.

این اعتراف نه تنها از تحلیل داده های اطلاعاتی به دست می آید بلکه نتیجه ای است که  پس از رزمایش مشترک «جنیفر کبرا» در ماه گذشته ، ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا به آن رسیدند.

یک مقام امنیتی صهیونیست به پایگاه اینترنتی عبری «واللا» گفت یکی از نقاط ضعفی که در این رزمایش آشکار شد مدت زمان میان آغاز حمله موشکی به اسرائیل و استقرار سامانه های آمریکا در اسرائیل و آغاز فعالیت آن است که این مدت «مهلک» است و طی این مدت زمانی ارتش آمریکا نمی تواند کمک موثری ارائه دهد.

این مقام امنیتی افزود بدین منظور ، آمریکا ساخت پایگاه نظامی مستحکمی را در مرکز اسرائیل آغاز کرد و آمادگی دارد در مواقع اضطراری فعالیت کند.

در نتیجه قرار شد برای تضمین حضور دائمی آمریکا در اسرائیل برای برطرف کردن این شکاف زمانی فعالیت شود.

این مقام امنیتی افزود بدین منظور ، آمریکا ساخت پایگاه نظامی مستحکمی را در مرکز اسرائیل آغاز کرد و آمادگی دارد در مواقع اضطراری فعالیت کند.  

گفته می شود ناتوانی اسرائیل در رزمایش« جنیفر کبرا» در سال 2014 مشهود نبود. این رزمایش هر دو سال یکبار برگزار می شود.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: میان دو سال، یعنی بین رزمایش 2014 و رزمایشی که در سال 2016 برگزار شد، چه تفاوتی وجود دارد که قرار شد پایگاه دائمی آمریکا برای استقرار سامانه دفاعی ساخته شود. سامانه دفاعی اسرائیل که شب و روز با آب و تاب از آن حرف می زنند ، کجاست؟

شاید پاسخ در همین گزارش «واللا» آمده باشد. «واللا» در زمینه تهدیدهای موشکی به نقل از منابع عالیرتبه امنیتی تاکید کرد شمار موشکهای حزب الله تقریبا از یکسال قبل به بیش از یکصد و بیست هزار فروند رسیده است که بیشتر آن به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده است. اکنون حزب الله تلاش می کند به موشکهای دقیقی برای حمله به تاسیسات راهبردی و نظامی اسرائیل دست یابد.

حزب الله موشکهای فاتح 110 در اختیار دارد که دارای دقت و قدرت تخریبی زیادی است و موشکهای یاخونت روسی را نیز در اختیار دارد که برای هدف قرار دادن کشتی ها و تاسیسات دریایی آماده کرده است.

شمار موشکهای حزب الله تقریبا از یکسال قبل به بیش از یکصد و بیست هزار فروند رسیده است که بیشتر آن به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده است. اکنون حزب الله تلاش می کند به موشکهای دقیقی برای حمله به تاسیسات راهبردی و نظامی اسرائیل دست یابد.

در این زمینه استدلال می شود که حزب الله در دو سال گذشته تا حد زیادی موفق شد توان نظامی پیشرفته اش را تقویت کند و در مقابل اسرائیل با وجود حملات هوایی به سوریه،  نتوانست مانع تحقق این امر شود.

در انتهای این تحلیل آمده است: بدیهی است وقتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعتراف می کند که سلاح پیشرفته از سوریه به دست حزب الله لبنان افتاد از حیث توصیف موارد استثنایی برای موفقیت انتقال سلاح پیشرفته نبود بلکه توصیف واقعیتی است که به مدت دو سال کامل استمرار یافت. این دو سال  برای پر کردن زرادخانه موشکی حزب الله کافی بود به گونه ای که اسرائیل و آمریکا را نگران سازد. این امر هر دو (آمریکا و اسرائیل) را  واداشت برای پدافند هوایی آمریکا پیشدستی کنند و درباره «روزهای مهلک» در صورتی که این موشکها بر سر رژیم دشمن بریزد، هشدار دهند.


ویدیو مرتبط :
ترس رژیم صهیونیستی از قدرت موشکی سوریه و حزب الله