فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



عضویت مجدد خانه فرهنگ ایران در پاریس در «فیسپ»


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال دعوت انجمن مؤسسات فرهنگی خارجی در پاریس موسوم به فیسپ (Ficep)، رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه نیز در راستای گسترش تعاملات فرهنگی با جامعه میزبان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده این مجموعه، ضمن حضور در این نشست عمومی و ملاقات با رییس فیسپ، با اعلام تجدید همکاری خانه فرهنگ ایران در این ارگان مهم فرهنگی ـ بین‌المللی، از حضور فعال ایران در سلسله برنامه‌های هفته فرهنگ‌های خارجی در پاریس خبر داد.

در این نشست دست‌اندرکاران «فیسپ» که مجموعه‌ای است از حدود 40 خانه فرهنگ رسمی کشورهای گوناگون در پاریس، در آغاز سال 2016 و همزمان با پانزدهیمن سالگرد تشکیل خود، ضمن دعوت از رؤسای خانه‌های فرهنگ و رایزنان فرهنگی کشورهای عضو در محل انستیتو گوته پاریس، به ارایه گزارشی در خصوص فعالیت‌های خود در سال 2015 و نیز اهداف و برنامه‌های آینده خود در سال جاری 2016 پرداختند.

در آغاز برنامه خانم هونراس، رییس خانه گوته و از مسئولین فرهنگی سفارت آلمان در پاریس، از آمادگی این مجموعه برای برگزاری مناسبات بین فرهنگی خبر داد و سپس خانم کلیز، رییس دوره‌ای «فیسپ» و مدیر خانه فرهنگ کشور لوگزامبورگ در پاریس، سخنانی کوتاه در خصوص برنامه‌های آینده این مجموعه برای حاضران در نشست بیان کرد.

در ادامه این نشست گزارشی از بیلان مالی سال گذشته «فیسپ» و نیز تخصیص‌های مالی سال آینده به حاضرین ارایه و سپس برنامه‌های سال 2016 تشریح شد. برنامه‌های پیش‌بینی شده سال جاری به این شرح خواهد بود: هفته سینمای خارجی، شب ادبیات، هفته فرهنگ‌های خارجی و جشنواره موسیقی.

بنا بر اعلام این خبر، رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه با هدف معرفی و شناساندن فرهنگ و هنر ایران و حضور قدرتمند کشورمان در مناسبات بین‌المللی فرهنگی و نیز استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اطلاع‌رسانی این مجموعه و دیگر خانه‌های فرهنگ خارجی؛ به ویژه کشورهای اسلامی و همسایه، با اعلام آمادگی و حضور فعال در این قبیل رویدادهای فرهنگی تلاش خواهد کرد تا با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده از این چنین فرصت‌هایی استفاده کند.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/1H31PX


ویدیو مرتبط :
تاثیر فرهنگ و تاریخ ایران در فرهنگ ترکیه