رئیس دفترحماس درتهران: روزنکبت یاد آور مصیبت های مردم فلسطین است


خالد قدومی روز یکشنبه به خبرنگار گروه خاورمیانه ایرنا گفت: عوامل زیادی دراشغال فلسطین نقش داشتند ازجمله عامل بین المللی استعمار وعوامل منطقه ای مانند وضعف رهبران فلسطینی که برنامه واحدی را برای مقابله نداشتند.
قدومی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران ازتلاش های مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای برپایی این نمایشگاه تشکر کرد وآن را زمینه ای برای آشنایی کشورهای مسلمان با فرهنگ اصیل اسلامی و مظلومیت مردم فلسطین دانست.
وی افزود : نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای آگاهی جهان از مظلومیت ورنج های ملت فلسطین است وکشورهای اسلامی باید با وحدت ویکپارچگی در مقابل زیاده طلبی های رژیم صهیونیستی بایستند.
نماینده حماس درتهران کتاب را بهترین وسیله ارتباطی میان ملت ها دانست وگفت: انتشار کتاب هایی که صادقانه رنج های مردم فلسطین وظلم های رژیم صهیونیستی را به قلم می کشد می تواند واقعیت رژیم صهیونیستی پلید را به جهانیان ثابت کند .
وی با بی نظیر خواندن نمایشگاه کتاب امسال بویژه مساحت بسیار زیاد آن میزان مشارکت خارجی واستقبال از آن را بی سابقه خواند.
شصت وهشت سال از فاجعه اشغال کشور فلسطین و اسکان یهودیان در این کشور می گذرد و همزمان با سالروز این فاجعه تلخ در 15 ماه مه (26 اردیبهشت) خاطرات تلخ آن برای ملتی که خانه و کاشانه خود را از دست داده اند، تداعی می شود.
برغم اینکه سیاستمداران 15 مه 1948 (26 اردیبهشت) را تاریخ شروع مصیبت ملت فلسطین می دانند، ولی درد و رنج این ملت پیش از این و در حمله گروهک های تروریستی صهیونیستی به روستاها و شهرهای فلسطینی به منظور کشتار جمعی و ایجاد ترس و وحشت در وجود ساکنان به منظور تسهیل در کوچاندن اجباری آنها صورت گرفت.
خاورم** 1453 /1859

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهور فلسطین : شیعیان حق زندگی در فلسطین را ندارند