فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اصفهان جزو کانون های تمدنساز ایران و جهان محسوب می شود


فریدون الله یاری عصر روز دوشنبه در ششمین همایش نکوداشت اصفهان که با عنوان
'اصفهان برای همیشه،اصفهان برای همه' در سالن اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد، افزود: ایران بخصوص اصفهان نقش مهمی در فرایند تمدنسازی جهان در ادوار مختلف تاریخ بشر بر عهده داشته است.
وی خاطرنشان کرد: 'ایران فرهنگی'، عبارتی است که بسیاری از ایران شناسان بزرگ از جمله 'ریچارد فرای'آمریکایی از آن نام برده و اصفهان در تکوین این حوزه نقش آفرین بوده است.
الله یاری گفت: تمام حکومت های ایران مدار در این سرزمین، به اصفهان توجه خاص داشته اند و به همین دلیل هم این شهر چهار بار به پایتختی ایران برگزیده شد.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: اصفهان در دوره صفویه به کانون فرهنگ ها و ملیت های مختلف و در واقع یک شهر جهانی تبدیل شد و نقل است که در یک کاروانسرای این شهر به 12 زبان ملیت های مختلف سخن گفته می شده است.
وی افزود: اصفهان هم اینک نیز یک شهر جهانی است و ما باید مراقب میراث آن باشیم.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: امروز در این استان 22 هزار اثر و جاذبه فرهنگی و تاریخی وجود دارد که سهم شهر اصفهان از این تعداد چهار هزار اثر است.
الله یاری همچنین گفت: میدان امام اصفهان به عنوان یکی از میراث های مشهور جهان، امروز شرایط چندان خوبی ندارد و با روشهای متعارف و سنتی برای تعمیر و نگهداری از آن، وضعیت این میدان به همین صورت نیز ادامه خواهد یافت.
وی افزود: به همین دلیل هم مسوولیت تحقیق برای استحکام بخشی به پایه های این میدان به یک هیات آلمانی سپرده شده است تا برای مرمت و حفاظت از آن یک طراحی اساسی صورت بگیرد.
وی همچنین گفت: داربست های موجود در عالی قاپو در آینده نزدیک برچیده می شود و عملیات مرمت اساسی این عمارت به پایان می رسد تا وضعیت آن طبق استانداردهای جهانی باشد.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بعد از 50 سال، یک حرکت مرمتی اساسی در سقف چهلستون اصفهان نیز آغاز شده است.
ششمین همایش نکوداشت اصفهان به همت انجمن دوستداران اصفهان، جمعیت دوستداران محیط زیست، انجمن مثنوی پژوهان ایران، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان برگزار شد.
در این همایش یکروزه از شش تن از مفاخر برجسته عملی، فرهنگی و هنری اصفهان از جمله سیروس شفقی، ایران کلباسی، حسین علاقمندان، ناهید دایی جواد، محمد رحیم اخوت و مرتضی مطیفی فرد تجلیل شد.
در همایش های نکوداشت اصفهان که بر اساس بیانیه 30 نفر از اصفهان شناسان نامی هفته اول آذر هر سال برگزار می شود، مسائل مبتلابه این شهر مورد واکاوی و تبادل نظر صاحبنظران قرار می گیرد.
مساله زاینده رود، محور تاریخی اصفهان، باغ های ایرانی و اول آذر به مثابه روز اصفهان در زمره مباحث مطرح شده در همایش های پیشین آیین نکوداشت اصفهان بوده است.
6027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ایران جزو 10 کشور برتر جهان در ذخایر معدنی