«ایناریتو» برنده جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شد


«آلخاندرو گونزالز ایناریتو»، کارگردان مکزیکی با فیلم «بازگشته» برای دومین سال پیاپی موفق به کسب جایزه معتبر انجمن کارگردانان آمریکا شد تا شانس این فیلم برای کسب اسکار 2016 دوچندان شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم اعطای جوایز پنجاه‌وهشتمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا در حالی در لس‌آنجلس برگزار شد که «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» برای فیلم «بازگشته» موفق به کسب جایزه کارگردانی برجسته بهترین فیلم بلند سینمایی شد.

«ایناریتو» که سال گذشته برای فیلم «مرد پرنده» نیز موفق به کسب این جایزه مهم سینمایی شده بود، امسال نیز توانست با غلبه بر «تام مک کارتی»، کارگردان فیلم تحسین‌شده «کانون توجه»، «ریدلی اسکات» کارگردان فیلم فضایی و سه‌بعدی «مریخی»، «جورج میلر» استرالیایی برای فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» و «آدام مک‌کی» سازنده کمدی موفق «کسری بزرگ» برای دومین‌بار پیاپی فاتج جوایز (DGA) شود.

«ایناریتو» که با چشمانی گریان بر روی صحنه حاضر شد گفت: "پدرش دو سال پیش فوت کرده و معتقد بود این جایزه به معنای اعتبار سرزمین مادری‌اش مکزیک است. این آغوشی برای کل یک کشور ملت است و من از این آغوش احساس خوشحالی می‌کنم."

اهمیت جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) از آن جهت است که در طول 57 دوره گذشته این رویداد سینمایی تنها در هفت مورد برنده جایزه اصلی آن با برنده جایزه اسکار بهترین فیلم یکسان نبوده است و از این رو شانس فیلم «بازگشته» برای کسب اسکار بهترین فیلم بیش از پیش افزایش یافت.

در سایر بخش‌ها «الکس گارلند» برای ساخت فیلم «اکس مشینا» جایزه بهترین کارگردانی اول را از «استیون اسپیلبرگ» دریافت کرد.

«اسپیلبرگ» درباره راه‌اندازی جایزه بهترین کارگردان اول در جوایز انجمن کارگردانان امریکا گفت در صورتی که این جایزه پیش از این نیز وجود داشت، می‌توانست به «اورسن ولز» برای ساخت «همشهری کین» نیز اعطاء شود.

اما در بخش مستند نیز «متئو هینمان» برای ساخت مستند نامزد اسکار «سرزمین کارتل» جایزه مهم جوایز انجمن کارگردانان آمریکا را به خانه برد.

در شاخه کارگردانی آثار تلویزیونی، «دیوید ناتر» برای ساخت سریال «بازی تاج و تخت» در بخش سریال دارم و «کریس ادیسون» برای ساخت «ویپ» در بخش سریال‌های کمدی موفق به کسب جایزه شدند.

در این مراسم به هر یک نامزدهای بخش کارگردانی بهترین فیلم بلند یک مدال اعطاء شد و بدین ترتیب «لئوناردو دی‌کاپریو» مدال «ایناریتو»، «راشل آدام» مدال «آدام مک‌کی» کارگران فیلم «کانون توجه»، «مت دیمون» مدال «ریدلی اسکات» کارگردان «مریخی» و همچنین «جان فاوارو»، «تام هاری» و «چارلیز ترون» نیز مدال «جورج میلر» کارگردان فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» را اعطاء کردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اکسپریا تبلت زد برنده جایزه EISA اروپا(انجمن اکسپریان)