فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اتحاد و همبستگی رمز موفقیت امت اسلامی است


به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی در دیدار با اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی افزود: تمام هدف دشمنان اسلام ایجاد دشمنی، تفرقه و نفاق در میان امت اسلامی است و وحدت، مقوم هویت جامعه اسلامی است و اگر جامعه ای وحدت نداشته باشد دیگر اسلامی نیست.
وی به بیان ویژگی های هویت اسلامی پرداخت و تاکید کرد: عزت و سربلندی، پیروزی، یکپارچگی و وحدت و برتری آوری از ویژگی های هویت اسلامی است.
اراکی افزود: هرجا که موفق عمل کردیم و به نتایج مثبتی رسیدیم به خاطر اسلامیت و عمل به اسلام بوده است و هرجا که ضعف داشتیم نشانه عملکرد ضعیف ما و نبود اسلامیت بوده است و اگر در جوامعی تفرقه به وجود می آید به خاطر این است که در اسلامیت آن خلل ایجاد شده است.
وی همچنین گفت: تاریخ اسلام نشان می دهد، در برهه های مهمی اتحاد کامل در میان مسلمانان وجود داشته که می توانیم از این اتحاد الگوبرداری کنیم. مثلا بیشتر کسانی که در رکاب حضرت علی(ع) در جنگ های مختلف جنگیدند و به شهادت رسیدند، از اهل سنت بودند و این مساله نشان می دهد که بزرگان اسلام هیچ تفاوتی بین شیعه و اهل سنت قائل نبودند.
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین مسئله وحدت و تقریب است، گفت: ما در مجمع به موضوع تقریب فقط با انگیزه دینی و شرعی نگاه می کنیم و اساس کار ما هم بر این نکته استوار است و لذا تقریب برای ما یک تاکتیک یا یک استراتژی سیاسی نیست.
وی با تاکید بر نقش مهم نمایندگان اهل سنت در موضوع تقریب اظهار کرد: نمایندگان اهل سنت از ظرفیت بسیار بالایی برای حمایت از تقریب و تقویت وحدت برخوردارند.

** شیعه و اهل سنت با هم برادرند
عابد فتاحی رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شیعه و اهل سنت با هم برادرند و بیش از 90درصد وجه اشتراک دارند و اگر هم اختلافی دارند، مربوط به مسائل تاریخی است که این اختلافات بیشتر توسط دشمنان اسلام بزرگ نمایی شده است.
وی افزود: وحدت شیعه و سنی به این معنا نیست که شیعه، سنی شود و یا سنی، شیعه شود، بلکه تقریب به این معناست که اشترکات را تقویت کنیم و اختلافات را نیز با همدلی و همبستگی کاهش دهیم.
رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری و مسئولان نظام جمهوری اسلامی همواره بر وحدت و تقریب اعتقاد راسخ دارند.
عثمان احمدی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما افتخار می کنیم که در کشوری زندگی می کنیم که اقلیت در آن از آزادی کامل برخوردار است و نمونه ای از این آزادی را در مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم که نمایندگان اهل سنت در آن حضور دارند.
وی با بیان اینکه داعش هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد، اظهار داشت: اتحاد و همبستگی بیشتر امت اسلامی می تواند جلوی فعالیت گروه های تکفیری و تروریستی را بگیرد.
سالار مرادی نماینده مردم شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تفرقه و شکاف در میان امت اسلامی بیشتر با هدف مخدوش کردن چهره مسلمانان در عرصه بین الملل صورت می گیرد و با حفظ وحدت و همدلی و تکیه بر واقعیات اسلام می توانیم توطئه های گروه های تکفیری نظیر داعش را خنثی کنیم.
ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دوستی و مودت بالایی میان نمایندگان اهل سنت و تشیع مجلس شورای اسلامی وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.
وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر وحدت و تقریب تاکید دارند و اگر بیانیات ایشان را سر لوحه کار خود قرار دهیم، به وحدت بیشتری خواهیم رسید.
فراهنگ**1085**1003**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رمز موفقیت های انقلاب اسلامی