سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ خواص بادام، توصیه به زنان باردار


بارداری/ خواص بادام، توصیه به زنان باردارنی نی بان/ بادام تاثیرات مفید زیادی روی سلامتی می گذارد و شما را از ابتلا به انواع مشکلات قلبی در امان نگه می دارد همچنین در رفع مشکلات پوستی نیاز بسیار مفید است.

مصرف روزانه بادام

زهرا معظمی متخصص تغذیه گفت: بادام از گروه چهارمغزها بوده و مصرف روزانه آن بسیار توصیه می‌شود چراکه دارای مقدار زیادی چربی مفید است که خطر بیماری‌های قلبی را کم می‌کند.

پوست بادام
پوست بادام حاوی ویتامین E است و آنتی اکسیدان های موجود در بادام از ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، آلزایمر و بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کند.

خواص بادام

بادام دارای منیزیم و پتاسیم است. همچنین ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است و از آن می‌توان برای رفع یبوست بچه‌ها استفاده کرد. این روغن آرامبخش و خواب‌آور هم هست، همچنین به رفع اگزما و حساسیت پوستی کمک می‌کند.

شیر بادام
شیر بادام برای رفع سرفه و تنگی نفس مفید است و برای کاهش دردهای مثانه و رفع اسهال کارایی دارد.

کاهش وزن
افرادی که حداقل ۲ بار در هفته از این مغزها از جمله بادام استفاده می‌کنند، بیشتر وزن کم می کنند.

بادام در بارداری
بادام به دلیل داشتن ویتامین E و پروتئین و آهن، انرژی مورد نیاز بدن را افزایش می‌دهد و برای زنان باردار به دلیل داشتن اسیدفولیک توصیه می‌شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نی نی بان


ویدیو مرتبط :
‫فواید و خواص بادام‬‎