آمادگی سازمان ملل برای کمک‌رسانی به 154 هزار سوری/نامه مخالفان سوریه به بان کی مون


هماهنگ کننده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که این سازمان آماده رساندن کمک‌های بشردوستانه به 154 هزار سوری در مناطق محاصره شده ظرف پنج روز آینده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تصمیم سازمان ملل برای ارائه کمک به 154 هزار سوری در مناطق محاصره شده که با گرسنگی و مشکلات انسانی دست و پنجه نرم می‌کنند پس از آن صورت می‌گیرد که از نیمه‌شب جمعه آتش‌بس در سوریه اجرایی شد.

یعقوب الحلو، هماهنگ کننده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد: سازمان ملل تصمیم دارد برای نجات جان 154 هزار سوری در مناطق محاصره شده روز دوشنبه کمک‌های انسانی را وارد شهرک معضمیه الشام کند.

روز چهارشنبه نیز کمک‌های بشردوستانه وارد زبدانی، کفریا، الفوعه و مضایا و روز جمعه نیز وارد کفربطنا خواهد شد.

وی گفت: در صورت موافقت طرف‌های درگیر در سوریه سازمان ملل آماده دادن کمک به حدود 1.7 میلیون نفر در چهار ماهه اول سال 2016 است.

براساس آمار سازمان ملل، حدود 500 هزار نفر از بین 4.6 میلیون نفر تحت محاصره قرار دارند.

آتش بس در سوریه امروز (دوشنبه) وارد سومین روز خود شد. آتش بس شامل داعش و جبهه النصره نیست.

از سوی دیگر مخالفان سوریه در نامه‌ای به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند که نظام سوریه و هم‌پیمانانش همچنان به نقش آتش‌بس ادامه می‌دهند و این مساله ازسرگیری مذاکرات را دشوار می‌سازد.

مخالفان در نامه خود اعلام کردند: هدف از قبول آتش‌بس کمک به اجرای اقدامات انسانی در راستای قطعنامه 2254 شورای امنیت است. اما عدم دستیابی به این مساله باعث می‌شود دنبال جایگزین‌های دیگری برای محافظت از مردم سوریه باشیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
وقتی قذافی منشور ملل متحد را به طرف بان کی مون پرت میکند!