قهرمانی بارسلونا در جام باشگاههای جهان با درخشش فغانی


دیدار نهایی جام جهانی باشگاه‌ها بین تیم‌های بارسلونا و ریورپلاته با قضاوت علیرضا فغانی در ورزشگاه هیروشیما ژاپن برگزار شد. نزدیک به 20 هزار نفر هوادار آراژانتینی برای حمایت از ریورپلاته به ورزشگاه آمده بودند. در نهایت بارسلونا با سه گل ریورپلاته را شکست داد و قهرمان جام جهانی باشگاه ها شد. گل‌های آبی‌اناری‌ها را لیونل مسی و لوییس سوارس به ثمر رساندند.

در ترکیب اصلی بارسلونا کلودیو براوو، جرارد پیکه، خاویر ماسکرانو، جوردی آلبا، دنی آلوس، سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ، آندرس اینیستا، لیونل مسی، نیمار و لوییس سوارس حضور داشتند و برای ریورپلاته براوورو، مرکادو، مایدانا، ادر بالانتا، وانخیونی، کلودویو ماتیاس کرانویتر، کارلوس سانچس، ویودس، رودریگو مورا و لوکاس آلاریو به میدان رفتند.

اولین حمله خطرناک در نیمه نخست را ریورپلاته روی دروازه بارسا ایجاد کرد که با ضربه پیکه توپ به بیرون رفت. چند دقیقه بعد مسی شوتی به سمت دروازه زد که باروورو توپ را در دو مرحله مهار کرد. مسی در ادامه یک ضربه آزاد را از دست داد و با برخورد به دست دروازه بان حریف توپ به بیرون رفت. آبی اناری ها به حملات خود ادامه دادند و در دقیقه 34 به گل اول دست یافتند. آلوس سانتر کرد و مسی با پاس سوارس دروازه ریورپلاته را باز کرد. در این نیمه آلبا و راکیتیچ از بارسلونا و پونسیو و کرانویتر از ریورپلاته کارت زرد دریافت کردند.

ریورلاته در ابتدای نیمه دوم دست به تعویض زد، مارتینس جایگزین مورا شد و پونسیو زمین را ترک کرد و لوچو گونسالس وارد شد.

سوارس در دقیقه 48 دروازه ریورپلاته را برای بار دوم باز کرد. بارسلونا به حمله های خود ادامه داد اما موقعیت های زیادی را از دست داد. در دقیقه 66 ماسکرانو از زمین خارج و سرخی روبرتو جایگزینش شد. دقایقی بعد نیمار سانتری رو دروازه ریورپلاته کرد و سوارس گل دوم خود را با ضربه سر به ثمر رساند. بارسا برتر از تیم آرژانتینی بود و ریورپلاته دو موقعیت گل داشت که با درخشش براوو توپ وارد دروازه آبی اناری ها نشد. توماس فرمایلن در دقیقه 80 به جای ماسکرانو وارد زمین شد. نیمار در این نیمه کارت زرد دریافت کرد و در اواخر بازی نیز جای خود را به جرمی متیو داد.

در این دیدار فغانی به همراه کمک داوران ایرانی اش رضا سخندان و محمدرضا منصوری قضاوت خوبی داشتند و در چند موقعیت مشکوک تصمیم‌های درستی را گرفتند هرچند که صحنه گل نخست بارسلونا کمی مشکوک بود. بهترین تصمیمی که فغانی در این دیدار گرفت به صحنه‌ای بازمی‌گردد که نیمار در محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما فغانی با تشخیص درست خود رای به ادامه بازی و کرنر به سود بارسلونا داد.

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
قهرمانی رئال در جام باشگاههای جهان