اجرای بیش از 150 طرح پژوهشی توسط انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد مشهد


مدیرانجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: حدود 150 تا 200 طرح پژوهشی از طریق انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ارائه شده است.

ابراهیم تهامی در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، در خصوص برنامه‌های این انجمن‌ها در هفته پژوهش اظهار کرد: انجمن‌های علمی دانشگاه کار رسمی خود را از هفته گذشته در نمایشگاه بین‌المللی آغاز کردند.

وی اضافه کرد: با این حال انجمن‌های علمی به صورت مستقل فعالیت خود را در هفته پژوهش آغاز می‌کنند. برنامه‌های هر گروه به صورت اختصاصی و با برگزاری سخنرانی و غرفه انجام خواهد گرفت.

تهامی تصریح کرد: در یک سال گذشته در حدود 15 انجمن فعال داشتیم که با توجه به برنامه‌های هر انجمن تعداد این انجمن‌ها کم و زیاد ‌می‌شوند.

مدیر انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: از بین این انجمن‌ها فعالیت پنج انجمن بیشتر از سایر انجمن‌ها بوده که در این بین می‌توان انجمن‌های علمی معماری، مهندسی و پزشکی را از فعال‌ترین انجمن‌های علمی دانشگاه نام ببریم.

وی عنوان کرد: دراین انجمن‌ها طرح‌های پژوهشی زیادی را انجام داده‌اند. حدود 150 تا 200 طرح زیر نظر استادان ناظر دانشجویان انجام شده است ولی با این حال باید این موضوع را اعلام کنم که در این خصوص محدودیت‌هایی وجود دارد.

مدیرانجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: باید خروجی این طرح‌ها به ثبت اختراع و مقاله منجر شود. قطعا حمایت‌های لازم را از دانشجویان انجام خواهیم داشت تا در طرح‌های مختلف شانس خود را امتحان کنند.

وی عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند از طریق این انجمن‌ها بودجه‌ای را دریافت کنند تا بتوانند همایش‌های مختلف علمی را برگزار کنند.

تهامی اظهار کرد: در این مدت خروجی‌های خوبی را توانستیم به دست آوریم که منجر به کسب مقام‌های مختلف در جشنواره‌ها شده است. قطعا حمایت‌های لازم را از تمام دانشجویان خواهیم داشت تا بتوانند به خوبی طرح‌های خود را ارائه دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تیزرفعالیت های انجمن زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اهر