دارالشفاء امام‌رضا بستر مناسب توسعه توریست درمانی است


معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: دارالشفاء امام رضا(ع) بستر بسیار مناسبی برای جذب، مدیریت و توسعه توریست درمانی در استان را فراهم ساخته است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، مهندس محمدحسن واحدی در نشست مشترک با مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: از زمان شروع فعالیت این معاونت در استانداری، طرح جامع زیارت با ۱۰ راهبرد، ۳۹ سیاست، ۱۴۰ برنامه و ۸۲۵ پروژه اجرایی به تصویب شورای عالی برنامه ریزی استان رسیده است.

وی تصریح کرد: مدت زمان اجرای این طرح جامع زیارت پنج سال بوده که زیارتی عارفانه، ارزان و با کیفیت هدف آن است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری درباره هدف اجرای طرح جامع زیارت گفت: این طرح با دو هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اثرگذاری زیارت بر زندگی مردم برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

در ادامه این دیدار دکتر سیدمهدی هاشمی‌نژاد، مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که دارالشفاء امام رضا(ع) قدمتی تاریخی دارد، گفت: خدمت به بیماران در حرم مطهر رضوی به سال‌های 930 هجری قمری برمی‌گردد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نظر تولیت معظم این آستان مقدس بر بحث بهداشت و درمان، این خدمات به شکل چشم‌گیری افزایش یافت.

وی با بیان این مطلب که سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر از خدمات این مؤسسه بهره می‌برند، تاکید کرد: زیرساخت‌های این مؤسسه به تناسب پیش‌بینی‌ها تهیه خواهد شد.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به استقرار پنج تیم فوریت‌های پزشکی در حرم مطهر رضوی افزود: در حال حاضر زمان حضور عوامل اورژانس در هر نقطه از حرم رضوی کمتر از 2 دقیقه است، همچنین محل استقرار تیم‌های فوریت پزشکی در شرایط بحران، امکان تبدیل به یک درمانگاه کوچک با ظرفیت پذیرش 50 بیمار در وضعیت قرمز و 150 بیمار در وضعیت زرد را دارد.

هاشمی‌نژاد گفت: به دلیل حضور کلیه زائران در حرم مطهر رضوی و نزدیکی این مؤسسه درمانی به آن، دارالشفاء امام رضا(ع) می‌تواند نقشی مؤثر در جذب و مدیریت گردشگران سلامت داشته باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان به همراه هیأتی، از بخش‌های مختلف دارالشفاء امام رضا(ع) بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردهای این مؤسسه در حوزه بهداشت و درمان آشنا شدند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شنیدم سجیتکم الکرم امام رضا همخوانی زیبا به مناسب شهادت امام رضا در شبکه جهانی و