نمایش «ساده با تو با یک ترانه» به جشنواره بین المللی فجر راه یافت


نمایش «ساده با تو با یک ترانه» به جشنواره بین المللی فجر راه یافت

مهر/ نمایش« ساده با تو با یک ترانه » از کرج به بخش نهایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.
به گزارش خبرنگار مهر، در کارنامه نمایش «ساده با تو با یک ترانه» که در پنجمین جشنواره تاتر استانی البرز که شهریورماه امسال برگزار شد، برگزیده نخست جشنواره، مقام اول کارگردانی، تندیس و جایزه اول نویسندگی، جایزه دوم طراحی صحنه، جایزه بازیگری دوم زن و جایزه بازیگری دوم مرد، جایزه موسیقی برگزیده و بسیاری از عناوین دیگر به چشم می‌خورد.

مجموعه این نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر تمرینات خود را آغاز کرده است.

ندا قربانیان کارگردان این نمایش در گفت گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نمایش ساده با تو با یک ترانه به بخش نهایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه‌یافته است.

وی بیان کرد: این نمایش از ۲۵دی‌ماه تا پنج بهمن‌ماه به مدت ۱۰شب در تئاتر شهر کرج اجرا خواهد داشت.

قربانیان با اشاره به اجرای رئال این نمایش در طراحی صحنه، کارگردانی و بازی‌ها بیان کرد: کارگردانی و طراحی صحنه این نمایش تغییر نخواهد کرد ولی برای اجرای این اثر در دی‌ماه جاری مجبور به تغییر یکی از بازیگران هستیم.

قربانیان گفت: شیوه روایت این نمایش «ناتورالیستی»، «مینی مال» و چندلایه‌ای از زندگی و روابط گروهی، خانوادگی و حرفه‌ای سه مرد و یک زن جوان هنرمند در موقعیتی دراماتیک است که به افشای حقایق فردی، خانوادگی و اجتماعی زندگی نسل جوان جامعه امروز ما می‌پردازد.

بیان دردهای جامعه وظایف اصلی یک هنرمند است

وی در ادامه به خلاصه داستان این نمایشنامه پرداخت و گفت: این نمایش داستان یک گروه موسیقی زیرزمینی است که برای امرارمعاش در مجالس برنامه اجرا می‌کنند که برای ضبط آلبومشان با مشکلات مالی روبرو هستند و در نهایت برای تأمین مخارج ضبط آلبوم تصمیم به نوحه‌خوانی در دهه محرم می‌گیرند.

قربانیان به برخی دیالوگ‌های تأثیرگذار این اثر اشاره کرد و گفت: ترانه یکی از شخصیت‌های این نمایش است.

ترانه: من یه مخزن پر ویروس «HIV» ام که حق ندارم توی شهر واسه خودم بچرخم همه از من میترسن، من حق ندارم به کسی بگم دوست دارم ...

سیاوش: از وقتی از خونمون قهر کردم زدم بیرون همش در به درم، من مثلا لیسانس موسیقی دارم...

این کارگردان در پایان گفت: بیان کردن دردهای جامعه یکی از وظایف اصلی یک هنرمند است، حمایت کردن از هنرمندان هم برای فرهنگ سازی بیشتر موجب دل گرمی و قوت قلب برای آنها است. هنرمندان در جامعه ما مظلوم ترین قشر هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
جشنواره بین المللی مد و لباس فجر