سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ربات نگهبان صالح 313 در سوادکوه ساخته شد


سید‌رضا صالح‌نژاد در کارگاه نمایش ربات نگهبان صالح 313 با اشاره به اینکه حذف نیروی انسانی در عملیات‌هایی با امکان خطر برای جان انسان و بالا‌بردن سطح عملیات اقدام به ساخت این ربات کردیم، گفت: هزینه پایین ساخت، دوری از خطر جانی در عملیات، بالا‌بردن دقت کار و پشتیبانی برای مقابله با عملیات خراب‌کار‌انه بخشی از توانمندی این ربات است.

وی با بیان اینکه در این طرح می‌توانیم به صورت بی‌سیم و استفاده از دوربین‌های مادون قرمز و دید در شب کنترل کنیم، افزود: دستگاه ساخته شده دارای موتور‌هایی برای حرکت در جهات مختلف است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توان قابلیت‌های دیگری را هم به آن افزود.

مخترع جوان سوادکوهی به وجود کنترل اتوماتیک و دستی این ربات اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مکان و زمان می‌توان اقدام به تبدیل نحوه استفاده از آن کرد.

صالح‌نژاد که فرزند سیدرمضان صالح‌نژاد دارنده بیش از 80 مدال مختلف جهانی در رشته تیر‌اندازی جانبازان است، افزود: ربات نگهبان صالح 313 در گروه رباتیک شهید سید‌روح‌الله عمادی نخستین شهید مدافع حرم از شهرستان سوادکوه با مشاوره پدرم ساخته شده است و سازمان علمی پژوهشی و فناوری گردان 310 امام حسین(ع) سپاه سوادکوه ساخته شده و موافقت اولیه سپاه استان برای حمایت نهایی از آن انجام شده است.

به گزارش فارس، سید‌رضا صالح‌نژاد علاوه بر ساخت ربات نگهبان صالح 313، به ساخت ربات جنگ‌جوی فجر 36 و ربات نگهبان شهید ابوالقاسم حامدی نیز اقدام کرده است و ربات نگهبان صالح 313 در جشنواره جهادگران علم و فناوری و چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات بسیج مازندران به نمایش در‌آمد.

انتهای پیام/86015/ت30/ظ1004

http://fna.ir/N6OIE1


ویدیو مرتبط :
ربات نگهبان