سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تمام مراكز ترك اعتیاد و مراحل آن در كردستان تحت نظارت است


به گزارش خبرنگار دكتر هومن قصری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان كردستان در سنندج به تشریح فعالیت های كمیته درمان این شورا در سال گذشته پرداخت و افزود: اكنون 60 مركز ترك اعتیاد (MMT) در استان كردستان فعال است كه شش مورد آن سال گذشته راه اندازی شد.
به گفته او همچنین هفت مركز ترك اعتیاد در زندان های استان نیز فعال است و سال گذشته نیز دو مركز در استان كردستان تعطیل شد.
او مجموع بیماران تحت درمان با متادون در مراكز استان را شش هزار و 377 نفر، بیماران تحت درمان متادون در زندان ها را 725 نفر و تعداد تخت های بستری را 14 مورد اعلام كرد و گفت: در مجموع در كل استان هشت هزار و 102 بیمار تحت درمان با متادون هستند.
او به 85 مورد بازدید از مراكز ترك اعتیاد شهرستان سنندج و 17مورد بازدید از شهرستان ها در سال گذشته اشاره كرد و گفت: نظارت و بازرسی از مراكز درمان سوء مصرف مواد از شروع فعالیت تا پایان فعالیت مراكز و بررسی كیفی نحوه ارائه خدمات به مددجویان ارائه می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كردستان در ادامه به عملكرد ادارات مرتبط با حمایت های اجتماعی در سال گذشته اشاره كرد و گفت: سازمان بهزیستی كردستان برای 320نفر از معتادان بهبود یافته از طریق اعطای تسهیلات اشتغال ایجاد كرده است و به 250خانوار نیز كمك موردی كرده است.
او پرداخت یارانه درمان در مراكز سرپایی درمان غیردولتی به 280 نفر، پرداخت یارانه درمان در مراكز بستری كمپ ها به هزار نفر، تهیه مسكن معتادان بهبود یافته فاقد مسكن برای 9 خانوار و تهیه ارزاق برای 13كمپ را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی كردستان در سال گذشته ذكر كرد.
دكتر قصری به اقدامات كمیته امداد امام(ره) نیز اشاره كرد و افزود: آموزش به دو هزار و 876نفر در زمینه پیشگیری از اعتیاد، پرداخت 67 میلیون ریال كمك بلاعوض، پرداخت یك میلیارد و چهار میلیون ریال وام اشتغال، حمایت از 24 نفر، معرفی 15نفر به كمپ و پرداخت 20 میلیون ریال ودیعه مسكن از جمله اقدامات كمیته امداد در سال گذشته بوده است.
او از همكاری و همراهی دستگاه های عضو كمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر استان كردستان در جهت اجرای برنامه های ابلاغی قدردانی كرد و اظهار امیدواری نمود با افزایش سطح همكاری ها در سال 95 بتوان گام های اساسی در جهت بهبودی تعداد بیشتری از معتادان برداشت.
بر اساس آمارها حدود 20 هزار نفر در استان كردستان به مواد مخدر اعتیاد دارند.
3033/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مستند حضور بهرام رادان در كمپ ترك اعتیاد- قسمت دوم