رئیس بنیاد ملی نخبگان: ایران یکی از قطب های سرمایه نیروی انسانی در اقتصاد دانش بنیان است


به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزرات امور خارجه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، عصر امروز-یکشنبه- در همایش « برجام و اقتصاد مقاومتی،فرصت ها و ظرفیت ها» با بیان این مطلب افزود: دولت یازدهم با توجه ویژه به دنبال تقویت سازکارهایی برای گسترش همکاری با کشورهای مهم و صاحب تکنولوژی در علوم دانش بنیان نظیر بیو تکنولوژی،نانو تکنولوژی و IT (فناوری اطلاعات) است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که در جمع تعدادی از روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در تهران سخنرانی می کرد، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای امضاء تفاهم نامه با طرف های خارجی و مشارکت در پروژه های تحقیقاتی و دانشگاهی با همکاری موسسات و مراکز بین المللی دانش بنیان را اعلام کرد.
ستاری همچنین تاکید کرد:ایران این ظرفیت را دارد تا در بخش توسعه صادرات کالاهای خاص دانش بنیان به یک مجموعه علمی صادراتی مبدل شود.
معاون رئیس جمهوری در امور علمی و فناوری، دیپلماسی فناوری را یکی از دستاوردهای حوزه فعالیت این معاونت دانست و برگزاری 7 دوره آموزشی دیپلماسی فناوری با حضور 230 تن از دیپلمات های تهرانی را یکی از زمینه های موفق همکاری با وزارت امور خارجه برشمرد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان ایرانیان مقیم خارج از کشور را نیز یکی از سرمایه های ملی معرفی کرد و افزود: علاقه مندان و تحصیل کرده های مقیم خارج کشور با رایزنی و تبادل نظر با داخل کشور، زمینه های همکاری را مورد بررسی و توجه قرار می دهند.
ستاری با اشاره به ظرفیت های جدید که از خلال توافق برجام برای ارتقای همکاری ها با کشورهای مختلف ایجاد کرد گفت: برجام ، جو منفی تعامل را به جو سازنده و همکاری تبدیل کرد.
به گزارش ایرنا، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته است،همایش دو روزه‌ سفیران و رئیسان برخی از نمایندگی های ایران در خارج از کشور با موضوع «برجام و اقتصاد مقاومتی؛فرصت ها و ظرفیت ها» از روز گذشته در تهران آغاز شد.
سیام**3070**1449

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شرکت های دانش بنیان افق جدید اقتصاد ایران