سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمایت شورای فرهنگ عمومی از فعالیت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حمید قبادی دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس در جلسه مشترک دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور که امروز برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کار گروه ساماندهی مد و لباس، گفت: تلاش‌های گسترده کار گروه با همکاری اعضا و دستگاه‌های عضو در حال ثمربخشی است به طوری که امکان رصد و پایش فعالیت‌ها فراهم شده است.

دبیر کار گروه با اشاره به اینکه تأثیرات این فعالیت‌ها در ابتدای راه بوده است، بیان داشت: گرچه اقدامات قابل توجهی از سوی اعضای کار گروه انجام و یا در حال اجرا است لکن توسعه و جامعیت و ثمر بخشی بیشتر نیاز به فعالیت‌های گسترده‌ای بوده و تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داریم.

در این جلسه که در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های دوسال گذشته کار گروه در قالب کاربردی سازی آثار، راه اندازی مؤسسات هنری مد و لباس، ارتباط با مراکز و نهادهای مسئول، ایجاد نگرش منطقی در تعیین جایگاه مد و لباس در کشور، برپایی نمایشگاه‌های مختلف موضوعی مد و لباس با هدف جریان سازی فرهنگ استفاده از مد و لباس ایرانی اسلامی، ارتباط گسترده دانشگاه‌ها و مراکز علمی، برنامه ریزی برای تغییر و اصلاح سرفصل‌ها، فعالیت‌های کمیسیون‌های مختلف کار گروه و شوراهای راهبردی ارائه شد.

قبادی در این جلسه به برخی از مشکلات کار گروه مانند اعتبارات ناکافی، همکاری ضعیف برخی نهادها و دستگاه ها و ارتقای ضمانت اجرایی نیز اشاره کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده گفت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به لحاظ گستردگی و عمومیت در سراسر کشور و همچنین برخورداری از جایگاه تدوین و تصویب مقررات فرهنگی در کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج این فعالیت ایفا کند.

شاه‌مرادی با بیان جایگاه قانونی شورا اظهار داشت: جایگاه قانونی این شورا طوری است که می‌تواند ظرفیت تمامی دستگاه‌های عضو را همراه این مقوله کرده و از آنها در اجرای دقیق قانون ساماندهی مد و لباس بهره جوید.

حجت الاسلام و المسلمین شاه‌مرادی با تأکید بر اهمیت لباس و تصریح قانون‌گذار از آن در وظایف شورای فرهنگ عمومی و ضمن حمایت از فعالیت‌های صورت گرفته آمادگی خود را برای اختصاص جایگاه مناسب در فعالیت‌های آتی شورای فرهنگ عمومی کشور و بکارگیری هم ظرفیت های موجود اعلام داشت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/JV92Y5


ویدیو مرتبط :
امضای تفاهم نامه کارگروه ساماندهی مد و لباس با اتاق اصن