باهنر: مدیریت جهادی نیازمند ایمان، اخلاص و تقوا است


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مدیریت جهادی به ایمان، اخلاص و تقوا نیازمند است و باور به این نکته که در راه رسیدن به هدف بن بستی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دومین همایش مدیریت جهادی با بیان اینکه در طول سی و هفت سال گذشته از انقلاب فراز و نشیب های زیادی را شاهد بوده ایم اظهار کرد: ما در ارتقای شاخص توسعه انسانی و در بسیاری از موارد دیگر نه تنها موفقیت های عظیم و معجزه گونه ای را شاهد بوده ایم بلکه یک الگوی نو ونیز نوآوری هم داشته ایم که آن را به نسل فعلی و آینده ارائه دهیم.

وی با اشاره به اثرات جنگ تحمیلی بر کشور اظهار کرد: در جریان جنگ تحمیلی یک طرف امکانات کامل را داشت و برای نخستین بار بود که بعد از جنگ جهانی دوم دو قطب متخاصم غرب و شرق هر دو در برابر یک ملت که ایران باشد متحد شده بودند و در طرف دیگر بسیجیان ما بودند که حتی فرصت آموزش دیدن برای به عهد گرفتن مناصب نظامی هم را نداشتند.

با هنر افزود: در طول 200 سال گذشته هر زمانی که حکومت وقت با یکی از همسایگان ما درگیر شد قسمتی از خاک کشور به یغما رفت و آخرین مورد آن نیز بحرین بود که در دوران رژیم پهلوی از خاک ایران جدا شده و امروز برای خود ادعا دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در پایان جنگ تحمیلی یک وجب هم از خاک ما کم نشد در حالیکه به تعبیر خود غربی ها به ما هزار میلیارد دلار خسارت زدند ولی این خسارت ها نیز بعد از جنگ با آغاز سازندگی عظیمی که اتفاق افتاد جبران شد.

وی با اشاره به اینکه از لحظه پیروزی انقلاب با تحریم مواجه بودیم گفت: من بعد از پیروزی انقلاب در بسیاری از فناوری ها تحریم بوده ایم و تحریم به بهانه فناوری هسته‌ای در چهار و پنج سال اخیر آغاز شد. اما نکته جالب این است که اتفاقا ما در همان بخش هایی که به طور صد در صد تحریم شده بودیم به موفقیت هایی چند برابری دست پیدا کردیم.

باهنر با اشاره به مواضع نمایندگان کشورهای 1+5 درباره توان هسته‌ای ایران اظهار کرد: یکی از آخرین مسائلی که از طرف نمایندگان 1+5 در مذاکرات مطرح شده بود ، این بود که آن‌ها می گفتند ما می دانیم که شما از رهبر خود فتوا دارید که ساخت بمب هسته‌ای حرام است. اما پرسش ما این است که فاصله تان تا ساخت یک بمب هسته‌ای چقدر است ؟

وی ادامه داد: آن‌ها می گفتند فاصله ما تا ساخت بمب هسته‌ای تنها دو ماه است و به همین دلیل اصرار داشتند که این فاصله که نامش نقطه گریز گذاشته بودند بیشتر شود و این اعترافی از سوی غرب مبنی بر پیشرفت هسته‌ای ایران بود.

باهنر با اشاره به اهمیت مدیریت جهادی در اداره کشور اظهار کرد: ما از طریق مدیریت جهادی بود که توانستیم هشت سال در برابر غربی های جهان به دفاع از کشورمان بپردازیم و امروز نیز شاهد نمایش قسمتی از توان موشکی کشورمان در رزمایش های اخیر نیروهای نظامی مان بوده ایم و نیز نشان داده ایم که اگر رئیس کل متجاوزان که آمریکا است به مرزهای کشور وارد شود، دستگیرش خواهیم کرد و تنها زمانی که آشکار شود نیت سوئی در کارشان نبوده است اجازه می دهیم که آزاد شوند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایمان و اخلاص و تقوا را از ویژگی های مدیریت جهادی توصیف کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری مهندسان ما در طول سالهای جنگ هر روز یک نوع آوری داشتند و همه نیروی کشور در آن دوران پشتیبان جبهه شده بودند. بنابراین ما باید باور کنیم که بن بستی وجود ندارد و مدیر جهادی نیز باید بداند که بن بستی وجود ندارد و باید ایمان داشته باشد که ما می توانیم به اهداف خودمان دست پیدا کنیم.

باهنر با اشاره به شرایط کشور در دوران پسابرجام اظهار کرد: مشکلات اقتصادی ما امروز تنها به اندازه سی تا 40 درصد به تحریم‌ها باز می گردد و ما بقی آن نتیجه کم توجهی ، بی تدبیری و ناقص عمل کردن من و امثال بنده است و رئیس جمهوری نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود به این مسأله اشاره کردند که اگر تحریم‌ها برداشته شود تنها 40 درصد از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی تحقق منویات مقام معظم رهبری در سند چشم انداز بیست ساله کشور اظهار کرد: ما در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه قرار داریم و اقتصاد مقاومتی نیز قرار است در این برنامه مورد توجه قرار گیرد و ما امیدواریم شرایط مناسبی جهت محقق شدن اهداف سند چشم انداز که از سوی رهبری ابلاغ شده بود ، فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر می خواهیم نرخ بیکاری را ثابت نگه داریم باید سالی حدود یک میلیون شغل ایجاد کنیم اظهار کرد: اگر بخواهیم نرخ بیکاری را که اکنون وضعیت نامطلوبی دارد را تنها در همین حدی که هست ثابت نگاه داریم باید سالیانه بین 700 تا 800 هزار شغل ایجاد کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مدیریت راهبردی مدیریت کیفیت مدیریت دانش مدیریت اسلامی مدیریت جهادی مدیریت منابع