ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



راهكارهای یك كارشناس ورزشی برای كاهش آسیب های اجتماعی


«جعفر قدرتی» رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مشخصا به آمارهای بزهكاری در یكی از محلات منطقه 12 تهران اشاره كرد و گفت: راهكار كاهش آسیب های اجتماعی در محله هرندی در منطقه 12 تهران احداث مكان های ورزشی، فضاهای سبز و فروشگاه های زنجیره ای است.
وی افزود: چنانچه زیرساخت های لازم در حوزه های ورزشی، تفریحی و تجاری در مناطق آسیب پذیر فرهنگی فراهم شود، با برنامه ریزی لازم می توان به ایجاد اشتغال جوانان و كاهش جرم در این مناطق كمك كرد.
محله هرندی از جمله محلات منطقه 12 تهران است. در این محله پاركی به نام «هرندی» وجود دارد كه مشكلات فرهنگی و افزایش بزهكاری در آن از سال گذشته رسانه ای شد. در نخستین ساعات 18 آبان 94 جمعی از مردم كه گفته می شد از ساكنان این محله بودند، با حمله به معتادان و كارتن خواب های مستقر در پارك، آنان را هدف ضرب و شتم قرار دادند و وسایلشان را از بین بردند.
در مجاورت این پارك، ورزشگاهی به نام «هرندی» وجود دارد.
از آن زمان، موضوع كارتن خواب های این پارك، مورد توجه مسئولان شهری و رسانه ها قرار گرفت.
«مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران سوم بهمن ماه سال گذشته نسبت به موضوع آسیب های اجتماعی محله هرندی، هشدار داد و گفت: اگر سیكل موجود در بوستان هرندی و محدوده اطرافش بسته نشود، باز شاهد بازگشت كارتن ‌خواب ‌ها خواهیم بود.
رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران افزود: دسترسی آسان به مواد مخدر در محله هرندی تهران سبب افزایش شمار معتادان در این محله شده است.
وی مهم ترین راه كاستن از شمار معتادان را ساخت مراكز ورزشی در كنار فعالیت های فرهنگی ذكر كرد و گفت: استعدادهای زیادی در رشته های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی در مناطق آسیب پذیر زندگی می كنند كه لازم است برای آنها سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.
قدرتی گفت: همكاری های دستگاه های دولتی، شهرداری ها و ادارات ورزش و جوانان می تواند به كاهش جرم در مناطق آسیب پذیر كمك كند.
وی با انتقاد از اینكه در سالیان اخیر مدیران غیر ورزشی، سكان دار ورزش تهران بوده اند، گفت: این رویكرد باعث شد تا ورزش تهران به چالش كشیده شود و مردم تاوان آن را می پردازند.
رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران توضیح داد: در سال 93 تهران جایگاه دوازدهم را در ورزش كشور داشت، اما این روند با تغییر ساختارهای ورزش تهران، در سال 94 تغییر یافت و اكنون جایگاه نخست ورزش كشور به تهران اختصاص دارد.
قدرتی حضور بخش خصوصی در ورزش تهران را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: نباید اجازه دهیم افراد سودجو و نااهل در این حوزه ورود پیدا كنند. این موضوع نیازمند یك سیستم پایش و ارزیابی مستمر است.
وی در خصوص طرح برون سپاری و اجاره اماكن ورزشی منطقه جنوب شرق تهران به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر 15 مجموعه ورزشی جنوب شرق تهران توسط بخش خصوصی اداره می شود كه در نتیجه آن، هشت میلیارد ریال به خزانه دولت واریز می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران گفت: منطقه جنوب شرق تهران در گذشته ورزشكاران زیادی را به جامعه معرفی كرده است و باید با برنامه ریزی های گسترده تر استعدادهای ورزشی منطقه را بارور كنیم.
وی گفت: منطقه جنوب شرق تهران در رشته های ورزشی انفرادی، غنی است و با اندكی برنامه ریزی می توان در رشته های انفرادی چون كشتی قهرمانان خوبی را تربیت كرد.
قدرتی گفت: با تجهیز و بازسازی مجموعه ورزشی بعثت و سمیه در این منطقه می توان مسابقات ورزشی استانی و كشوری را در آنها برگزار كرد.
وی با بیان اینكه «تا پایان سال 95 مجموعه چند منظوره سمیه با همكاری بخش خصوصی تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید»‌، گفت: چمن مصنوعی سه هزار نفری ورزشگاه بعثت با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تا پایان اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران موضوع تشكیل شورای ورزش در جنوب شرق پایتخت را نامطلوب ارزیابی كرد و گفت: توسعه ورزش در شهرستان ها بدون كوچكترین مشكلی انجام می شود، ولی در پایتخت برای پیشبرد برنامه ها، باید مسیر طولانی را طی كرد.
وی در خصوص نظارت بر فعالیت اماكن ورزشی در جنوب شرق تهران گفت: اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران بر همه اماكن ورزشی در این منطقه نظارت دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران توضیح داد كه از جمله این نظارت ها ابلاغ ممنوعیت استفاده از هر نوع مكمل و داروهای مجاز و غیرمجاز است.
قدرتی افزود: با همكاری پلیس امنیت و بازرسی های مستمر از اماكن ورزشی در جنوب شرق تهران، در صورت مواجهه با این داروها، ضمن تعطیلی واحد متخلف، با متخلفین نیز برابر ضوابط برخورد خواهد شد.
تهرام/7247//1348**1545

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صحبت های یك كارشناس درباره ی موفقیت .....