علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



طراحی نانوزیست پوشش های چندمنظوره برای چادرهای اورژانسی


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.26 - 13:28

طراحی نانوزیست پوشش های چندمنظوره برای چادرهای اورژانسی

ایرنا/ این پوشش ها، چادر را قادر می سازند تا آب را مدیریت، از گسترش باکتری ها جلوگیری و انرژی خورشید را دریافت و نگهداری کنند.
محققان این طرح پژوهشی از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا شامل راشل کامپوستو پروفسور بخش مهندسی و علم مواد، زهرا فخرایی استادیار بخش شیمی، دائیون لی استادیار مهندسی شیمی و زیست مولکولی و کریستین فیلد مدیر برنامه مرکز نانوزیست هستند.
لی، در رابطه با آینده این پروژه و امکان گسترش آن به ساختمان ها اینگونه توضیح می دهد: این نوع پوشش ها می توانند اثرات وسیع تری نیز داشته باشند؛ از آنجایی که می توانند روی مواد متنوعی قرار داده شوند، می توان از آنها برای نوسازی ساختمان های موجود استفاده کرد تا آنها به لحاظ سازگاری با محیط زیست و بازدهی انرژی ارتقا یابند.
فخرائی نیز اهداف پروژه را اینگونه توضیح می دهد: ایده اصلی، دستیابی به لایه های جمع کننده انرژی و آب و نیز لایه های آنتی بیوتیک است؛ ما می توانیم آنها را به صورت شفاف و پرمنفذ طراحی کنیم تا بر اساس نیاز به صورت های مختلف روی هم انباشته شوند. چالش برانگیزترین قسمت کار این است که آنها را به نحوی بسازیم تا ویژگی های آنها با هم تداخل نداشته باشند.
محققان برای ساخت این ماده به منظور استفاده در پوشش چندمنظوره در چادرهای اورژانسی یک حمایت مالی به مبلغ 3.6 میلیون دلار برای مدت پنج سال از بنیاد ملی علوم آمریکا دریافت کرده اند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
پوشش مردان! پوشش خانم ها! / استاد رائفی پور