برگزاری جشنواره هفت سین از دوریختنی ها در مدارس منطقه 7


رئیس اداره بازیافت منطقه 7 از اجرای طرح بهترین ها از دور ریختنی ها همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار در مدارس این منطقه خبر داد و گفت: در این طرح دانش آموزان مدارس سطح منطقه با استفاده از دورریختنی‌ها سفره هفت سین می سازند.

به گزارش سرویس شهری ایسنا، رامین عدالتخواه با اعلام این مطلب افزود: این جشنواره به یکی از گرایش‌های هنری معاصر می‌پردازد که در پیوند با نقاشی، مجسمه‌سازی و... به بیانی متفاوت از هنر شکل یافته از مواد دورریختنی ، زباله و پسماندهای شهری می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی و با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف برگزار می شود، تصریح کرد: دانش آموزان مدارس منطقه 7 در این طرح از دور ریختنی ها سفره هفت سین درست می کنند. همچنین از بهترین ها نمایشگاهی راه اندازی و در پایان به بهترین اثر جایزه تعلق می گیرد.

رئیس اداره بازیافت منطقه 7 خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان باید از وسایل دورریختنی همچون ‌زباله های خشک ،‌آهن های بلااستفاده ،‌فویل‌،آلومینیوم ،‌پلاستیک و مواردی از این دست سفره هفت سین بسازند.

وی یادآور شد: رسیدگی به وضعیت نظافت، نصب مخزن و ... در پایانه های مسافربری، پاکسازی جداره ها، شستشوی المانها و تاسیسات، پاکسازی سایبانها و کرکره مراکز تجاری، نظافت و شستشوی ماشین آلات خدمات شهری و نظافت ، شستشوی و سم پاشی اسکان های کارگری از جمله اقدامات اداره بازیافت در طرح استقبال از بهار است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، عدالتخواه با اشاره به جمع آوری و انتقال زباله های حجیم در روزهای جمعه، گفت: شستشو و رنگ آمیزی خودروهای جمع آوری پسماندهای خشک و تجهیز غرفه های بازیافت، اجرای طرح های فرهنگی و اطلاع رسانی در پایانه های منتخب تاکسیرانی و توزیع کیسه آبی مخصوص پسماندهای خشک بین مشترکین با مضامین آسمان آبی زمین پاک از دیگر فعالیت هایی است که توسط این اداره انجام خواهد شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برگزاری جشن ستارگان مدارس مفتاح