فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تینا پاکروان به خبر فارس واکنش نشان داد/ خیراندیش: پوششم برای حضور در تلویزیون عین سریال کلاه پهلوی بود


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس،‌ نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان با حضور عوامل این فیلم بر خلاف دو فیلم قبلی در کاخ جشنواره برگزار شد. حامد بهداد، گوهر خیراندیش، ستاره اسکندری و رویا نونهالی از جمله بازیگران این اثر سینمایی بودند که در نشست حاضر شدند.

در ابتدای این نشست تینا پاکروان گفت: این فیلمنامه را دوست داشتم در ابتدا اسم این فیلم «زیبای یک زندگی کوتاه» بود اما وقتیی در ملودرام در مورد زن‌ها صحبت می‌کنیم و همچنین نامی که در ابتدا این فیلم داشت با خود گفتیم به ما انگ فمنیسم می‌زنند و دومین دلیل که باعث شد نام این فیلم را تغییر دهیم این بود که نگاه ما را به سمت ژانر خاص بودن می‌برد و همچنین با گفتن اتفاق می‌توانیم یک ابهام ایجاد کنیم تا تماشاگر بخواهد فیلم را ببیند.

گوهر خیراندیش نیز در ادامه گفت: دوستی در سالن به من نکته‌ای را گفت که این قول را دادم در نشست حتما عنوان کنم و آن این است که از دوستان بخواهیم فیلم‌های اندوهناک را پشت سر هم در سالن نمایش ندهند.

ستاره اسکندری نیز در ادامه با تمجید از بازی حامد بهداد گفت: عشقی که حامد بهداد در فیلم از خود به بازیگر مقابلش انتقال داد آنقدر نجیب بود که دلم می‌‌خواست به احترام از صندلی بلند شوم و دستش را ببوسم برای این حجم از نجابتی که در چشمانش است. خیلی وقت بود این جنس از عشق در سینما گم شده بود و آن را در چشمان بهداد دیدم.

حامد بهداد نیز اظهار داشت: کار ما استخراج شعر از وجوهات شاعرانه است .

نونهالی نیز در ادامه گفت: من این وقت را داشتم که فیلمنامه‌هایی که پیشنهاد شد و زنان را در یک طیف سنی خاصی که همه از آن گریزان هستند را بازی کنم. واقعاً این احوال نجیبانه را من در بازی حامد بهداد می‌دیدم و احتمال دارم که وی برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

شرکا منتقد در ادامه انتقادی به پایان‌‌بندی این فیلم که در ارتباط با یک عشق نامتعارف بود داشت که چرا باید تلخ تمام شود و تینا پاکروان نیز در پاسخ به این انتقاد گفت ما در مورد عشق در جامعه‌ای صحبت می‌کنیم که دوران سنت و مدرنیته را طی می‌کند. در شرایطی که ازدواج سفید و طلاق 70 درصدی وجود دارد. جامعه‌ای که می‌خواهد مدرن باشد و همچنان نگاه اعتراضی نیز دارد. می‌پذیرم که عشق با نرسیدن می‌تواند به پایان برسد و باید در نظر بگیریم که به واسطه آن دو شخصیت را وارد داستان کردیم.

در ادامه این نشست پاکروان و سایر عوامل فیلم در پاسخ به پرسشی که درباره عدم حضورشان در برنامه تلویزیونی سینمای ایران بود، گفتند:

تینا پاکروان: فکر می‌کنم باید جایی کنار هم بایستیم تمام اهالی سینما و تلویزیون مشترک هستند و این جدایی باید جایی تمام شود.  سینمای ایران بدون حمایت تلویزیون نمی‌تواند در جای خود بایستد تلویزیون نیز به سینما نیاز دارد.

حامد بهداد در این بین گفت: تلویزیون ایران ورشکسته است تلویزیون این مملکت مال ماست و ما برای او هستیم. گاهی یک لج ما را تحریک می‌کند اما چرا باید خانه ما اینطور باشد. دست ما در دست همدیگر نیست.

پاکروان در ادامه اظهار داشت: اما کسی که نقش جهان‌آرا را «حامد بهداد» بازی می‌کند در فیلم من نیز بازی کرده چرا تکذیب می‌کنید چرا نباید مردم خبر داشته باشند در سینمای ایران چه فیلم‌هایی به نمایش در می‌آید. ما به وزارت ارشاد احترام می‌گذاریم پروانه ساخت نمایش می‌گیریم و برای ایران کار می‌کنیم. اگر فکر می‌کنند که حساب سینما از تلویزیون جدا است که باید بزرگان بیایند و با هم حرف بزنند.

وی در ادامه اظهار داشت: چرا تلویزیون باید آثار تکراری نشان بدهد در حالتی که تهیه‌کنندگان بودجه‌های میلیاردی فیلم می‌سازند و تلویزیون می‌تواند با پخش آنها هم به مخاطب کمک کند هم به تهیه‌کننده این در شرایطی است که شبکه‌های ماهواره‌ای مجانی آنونس فیلم‌ها را پخش می‌کنند.

حامد بهداد گفت:‌ سریال‌های ماهواره‌ای را که اگر به روی هاونگ بکوبی چیزی از آنها در نمی‌آید مشکل ما فقط روسری است در این شرایط وقتی برمی‌گردم و به سینمای خودمان نگاه می‌کنم می‌بنیم که موضوعات نابی در آن وجود دارد مشکل من این نیست که حامد بهداد را به تلویزیون راه ندهند چرا نباید هنرمندان در تلویزیون با توده 70 میلیونی در ارتباط باشند.

گوهر خیراندیش گفت: اگر به اصحاب هنر اعتماد نکنند کلاهشان پس معرکه است. شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغات مجانی برای فیلم‌ها نشان می‌دهند و واقعاً‌ باعث تأسف است. البته باید آگاه باشیم که برخی از این شبکه‌ها خوب و پخته و حساب‌شده عمل می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت:‌شب گذشته مگر پوشش من چه اشکالی داشت پوشش من عین کلاه پهلوی و معمای شاه بود آمدم تا اعتماد دوستانم را جلب کنم اما در ادامه خودم از برنامه انصراف دادم. من یک کلاه بر سر داشتم و این در شرایطی بود که بیمار نیز بودم. در شرایطی که بازیگر باید به زیبایی‌شناسی خود دقت داشته باشد.

تینا پاکروان در ادامه این نشست نسبت به خبر شب گذشته خبرگزاری فارس واکنش نشان داد و از آن به عنوان برهم زدن جشنواره یاد کرد.

وی گفت: چرا خبرگزاری فارس خبری مبنی بر اینکه نسخه فیلممان به جشنواره نرسیده است و آماده بودن فیلم‌ها صحبت کرد. نکته قابل توجه این است که خبرگزاری فارس شب گذشته طی خبری تنها زمان رسیدن این فیلم را ذکر کرد. همچنین در سایر خبرهای فارس از آماده نبودن DCP فیلم‌ها یاد شده بود که شرکت مذکور بیش از 4 الی 5 روز است که با خرابی مواجه شده است که سایرین از آن اطلاع دارند نکته قابل توجه این است که حامد بهداد در گفت‌وگوی شخصی با خبرگزاری فارس این نکته را در میان گذاشت و در همان لحظه به وی گفته شد که خبر در ارتباط با نرسیدن فیلم به کاخ جشنواره نیست و احتمالاً دوستان به صورت سطحی و تند تیتر خبر را خواندند و اتفاقا خبر زمان رسیدن فیلم به کاخ جشنواره را تائید کرده است.

ذکر این نکته نیز بسیار مهم است اولین رسانه‌ای که نسبت به خروج رابعه اسکویی از ایران و حضورش در شبکه‌های ماهواره‌ای را اعلام کرد و از آن به عنوان بازیگری نام برد که در کاخ جشنواره با فیلمی حضور دارد خبرگزاری فارس بود که اتفاقا در دفاع از زحمات عوامل فیلم خواستار شده بود با تصمیمی درست به دلیل رفتار غیراخلاقی یک بازیگر به هدر نرود حال این سوال پیش می‌آید که تینا پاکروان خبر رسانه مذکور را درست خوانده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/7YNIU8


ویدیو مرتبط :
تینا پاکروان وهنروتجربه